Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف لهستان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال 2022 از روز سه‌شنبه 14 تیرماه به میزبانی دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم شروع خواهد شد.

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها از جمله لهستان در هفته سوم با تمام توان به میدان می‌روند تا جواز حضور خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لهستان با توجه به امتیاز میزبانی در هفته سوم و جایگاهش در رتبه دوم جدول با هفت برد و 21 امتیاز، شانس بسیار زیادی برای صعود به مرحله نهایی دارد و با پیروزی برابر ایران می‌تواند صعودش را قطعی کند.

تیم ملی والیبال ایران نیز که در حال حاضر با چهار برد و 12 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد، شانس صعود به مرحله نهایی مسابقات را دارد ولی برای رسیدن به این هدف باید در هفته سوم تعداد بردهای خود را مقابل تیم‌های بزرگی چون لهستان، صربستان، ایتالیا و اسلوونی افزیش دهد که این موضوع کار را برای شاگردان عطایی در هفته سوم سخت‌تر از پیش می‌کند. تیمی که نیمی از بازیکنانش برای نخستین مرتبه حضور در لیگ ملت‌ها و چنین مسابقات بین‌المللی را تجربه می‌کند و بازی به بازی سعی در اثبات توانایی‌های خود دارند تا بتواند در آینده‌ای نزدیک نسلی قدرتمند را برای والیبال ایران به دنیا معرفی کند.

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست‌وپنجمین جدال تاریخ والیبال دو تیم است که در 24 مسابقه قبلی تیم ایران 9 بار فاتح میدان بوده است و در 15 مسابقه قبلی این لهستانی‌ها بودند که پیروز میدان و مسابقه شدند.

نخستین دیدار تیم‌های ایران و لهستان سال 1998 در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار شد که تیم لهستان سه بر صفر به پیروزی رسید و آخرین مسابقه دو تیم نیز در المپیک توکیو در سال گذشته بود که تیم ایران سه بر دو حریف خود را شکست داد.

عقاب‌های لهستان 23 مدال رنگارنگ از رویدادهای مهم والیبال جهان در پرونده افتخارات خود دارند که مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک 1976 مونترال از جمله آنان است.

این تیم همچنین سه عنوان قهرمانی جهان (1974، 2014 و 2018) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (2012) دارد. لهستان در لیگ ملت‌های سال 2021 نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

مارسین یانوش، یان فیرلی، بارتوش کورک، ووکاش کاچمارک، کارول بوترین، الکساندر شیفکا، کمیل سمنیوک، توماش فورنال، بارتوش بدنورژ، متئوش بینیک، کارول کلوس، یاکوب کوخانوفسکی، پاول زاتورسکی و یاکوب پوپیفچاک 14 بازیکن تیم ملی لهستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها هستند. هدایت این تیم را نیز نیکولا گربیچ برعهده دارد.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان به قرار زیر است:


1998 (قهرمانی جهان): ایران (0) – لهستان (3)
2009 (جام قهرمانان): ایران (1) – لهستان (3)
2011 (جام جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (1)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (0)
2014 (لیگ جهانی): ایران (0) – لهستان (3)
2014 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2014 (قهرمانی جهان): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2015 (لیگ جهانی): ایران (1) – لهستان (3)
2015 (جام جهانی): ایران (2) – لهستان (3)
2016 (انتخابی المپیک): ایران (3) – لهستان (1)
2016 (المپیک): ایران (2) – لهستان (3)
2017 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (1)
2017 (لیگ جهانی): ایران (0) – لهستان (3)
2018 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – لهستان (0)
2018 (قهرمانی جهان): ایران (0) – لهستان (3)
2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – لهستان (2)
2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (1) – لهستان (3)
2019 (جام جهانی): ایران (0) – لهستان (3)
2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (0) – لهستان (3)
2021 (المپیک): ایران (3) – لهستان (2)
2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (؟؟؟) – لهستان (؟؟؟)

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد ولی قرقیزها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبرو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، ۳ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

کد خبر 846975 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتسال و فوتبال ساحلی

دیگر خبرها

  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • جام ملت‌های آسیا| برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان/ صعود شاگردان شمسایی به جام جهانی ۲۰۲۴