Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت جام جم آنلاین نوشت: رتبه بندی معلمان کش و قوس های عجیبی را در دستگاه قانون گذاری کشور طی کرد. مسئله رتبه بندی معلمان از دغدغه های اصلی قشر فرهنگی جامعه بود. سرانجام طرح رتبه بندی معلمان تصویب شد. اما تصویب رتبه بندی معلمان پایان اما و اگر های این طرح نبود. حالا سوال اینجاست رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در توییتر نوشت: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

قرار گرفتن آیین نامه رتبه ‌بندی معلمان در مسیر ابلاغ

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از قرار گرفتن آیین نامه رتبه بندی معلمان در مسیر ابلاغ خبر داد و گفت: وزارت‌خانه و سازمان برنامه‌ و بودجه همراهی لازم و آمادگی کامل برای اجرای نظام ‌رتبه‌بندی را دارند.

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ستاری فرد در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: ‌دیروز آخرین نشست بررسی آیی ن‌نامه رتبه‌بندی با حضور ‎وزیر و برخی از اعضای محترم ‎هیئت دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تدابیر اجرایی برگزار شد و آیین‌نامه در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه نوشت:‌ وزارت‌خانه و سازمان برنامه‌ و بودجه همراهی لازم و آمادگی کامل برای اجرای نظام ‌رتبه‌بندی را دارند. قدردانیم.

احتمال ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان تا 48 ساعت آینده

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رفع گره قانون رتبه‌ بندی معلمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه منطبق با نظر مجلس و آموزش‌وپرورش تدوین و جهت ابلاغ به دفتر معاونت اول رییس جمهور ارسال شده است و امیدواریم آقای مخبر ظرف ۴۸ ساعت آتی آن را ابلاغ کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برطرف شدن مشکل قانون رتبه‌ بندی معلمان خبر داد.علیرضا منادی افزود: با اینکه قرار بود آیین‌نامه توسط آموزش‌وپرورش تدوین شود، در کمیسیون هیات دولت خلاف آن عمل کردند و از صاحب نظران وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان قانونی ناظر در کمیسیون دعوت نکردند و در آیین‌نامه نیز با اقداماتی همچون محدودسازی مشمولین، برگزاری آزمون و ارزیابی رتبه‌بندی توسط کارشناسان خارج از آموزش‌ و پرورش، آن را به بیراهه بردند، اما با ایستادگی مجلس و وزارت، این ایرادات رفع شد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس وضع قانون رتبه‌ بندی معلمان را حاصل تلاش‌های بی‌وقفه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خواند و اظهار امیدواری کرد قانون رتبه‌بندی معلمان، عامل رقابت برای ارتقاء کیفیت تدریس و ارتقاء شأن و منزلت معلمان باشد و رضایت قشر فرهیخته را که نقش اصلی را در تربیت نسل آینده دارند جلب کند.

وی اظهار کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی ما برای اجرای این قانون بود که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان آن در مجلس تصویب شد و مابقی مسایل مالی‌اش نیز پیش بینی شده است و در ادامه اجرا می‌شود.

منادی افزود: ما در برابر اقدامات ناصواب ایستادیم و گفتیم اگر آیین‌نامه قانون رتبه‌ بندی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبه‌اش باشد در کمیسیون تطبیق آن را رد می‌کنیم و همین امر در اصلاح ایرادت نقش اساسی داشت.

وی گفت: خدمات فراموش نشدنی معلمان در ایام کرونا هیچ وقت از اذهان عموم ایرانیان زایل نخواهدشد و ما آبادی معلم را عنصر اصلی آبادی ایران میدانیم.

لایحه «نظام رتبه بندی معلمان» ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۹ پس از تدوین در وزارت آموزش و پرورش و تصویب در هیات وزیران به مجلس یازدهم تقدیم شد تا اجرای بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آغاز شده و ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌ سازی نظام پرداخت‌ها بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، فراهم شود.

بر اساس این لایحه آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفاً در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند؛ می‌توانند با افزایش شایستگی‌های خود که شامل صفات، ویژگی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای توفیق در شغل یا عملکرد برتر در حیطه دانش، نگرش و مهارت هستند؛ ارتقای شغلی و درآمدی داشته باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان قانون رتبه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته است.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: این قانون در مقایسه با دیگر قوانین مصوب در مجلس یازدهم به حد نصاب خوبی رسیده است، چرا که بیشتر قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب کرده‌ایم؛ هنوز وارد فاز اجرا نشده است، اما این قانون تا ۵۰ درصد اجرایی شده است، لازم به ذکر است که ما در مجلس یازدهم قوانین اقتصادی بسیار خوبی را تصویب کرده‌ایم که هنوز اجرایی نشده است تا مردم آثار آن را ببینند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تنها نیمی از قانون اجرا شده است؛ شاهد اثرگذاری بالای آن هستیم، برای مثال زمانی که قانون را شروع کردیم، افت سالانه موالید ما ۱۲.۵ درصد بود، اما در حال حاضر مطابق آمار ثبت احوال این نرخ به ۱.۶ درصد رسیده است، یعنی از ۱۲.۵ به این عدد رسیده‌ایم، اما بعضی از افراد به طور مداوم در رسانه‌ها می‌نویسند، ۱.۶ درصد یعنی حدود ۱۵ هزار تولد کاسته شده است، بنابراین قانون جوانی جمعیت شکست خورده است!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد در حال سوءاستفاده از بی‌اطلاع مردم هستند و اشاره‌ای به ۱۲.۵ درصد ابتدای اجرای قانون نمی‌کنند و شیب نزولی را بیان نمی‌کنند.

بانکی‌پور تصریح کرد: جالب است بدانید که اصل باروری مادران ما در بازه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال است و تعداد مادران ما در این بازه سنی در چهار سال گذشته به مراتب کمتر شده است، اما به‌رغم کاهش تعداد مادران در دوره باروری، توانسته‌ایم افت موالید را به شدت کم کنیم، نرخ باروری نیز افتی نداشته است و حتی در ۱۴ استان نیز رشد داشته است، امروز تعداد والدین دارای سه، چهار و پنج فرزند نیز به نسبت سال‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تولد فرزند سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است و نرخ باروری در ۱۴ استان کشور رشد کرده است، در حالی که نرخ سالانه باروری‌رو به افول بود، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از افت آن پیشگیری کنیم، نباید فراموش کرد که نرخ باروری در کشور از سال ۹۵ به بعد حدود ۲۵ درصد افت کرده بود، اما امروز متوقف شده است.

کد خبر 750584

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد