Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:45:35 GMT

راهکار افزایش سطح خدمات مردمی در شهرداری ها

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۷۷۵

راهکار افزایش سطح خدمات مردمی در شهرداری ها

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی که در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حضور یافته بود، ضمن تبریک سالروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوای دردهای کشور عمل به قانون اساسی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: فصل هفتم قانون اساسی به شوراها اختصاص دارد و اصل ۱۰۰ قانون اساسی اصل جامعی است که تکالیف متعددی را برای شوراها و منتخبین این شوراها در امورات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی بیان کرده و تسریع در این امورات را از شوراها خواسته و به مدد همراهی و همیاری مردم رقم زدن این تسریع را طلب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با اشاره به اینکه زمان تشکیل شوراها با یک تأخیر در نیمه دوم دهه ۷۰ شکل گرفته است، گفت: زمانی این شوراها پا به عرصه وجودی گذاشته‌اند که بسیاری از چارچوب‌های امورات کشور، شکل گرفته بود.

زاکانی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که می‌تواند در دوره مدیریتی جدید رقم بخورد، تغییر جایگاه شوراها و شهرداری‌ها و قرارگیری در مختصاتی است که در قانون اساسی مشخص شده است، افزود: امروز عمده فعالیت شهرها توسط شهرداری‌ها درحال انجام است. این در شرایطی است که درحال حاضر نگاه به شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خدماتی است درحالی‌که قانون اساسی خواستار یک نهاد خدمت گذار اجتماعی است تا بتواند در ابعاد مختلف امورات شهر مشارکت داشته باشد و گره از زندگی شهروندان باز کند.

وی با تأکید براینکه امروزه در شوراهای منتخب مردم و شهرداری‌ها ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد، عنوان کرد: اگر به این امکانات و ظرفیت توجه شود، سطح خدمات مردمی افزایش خواهد یافت. آن چیزی که تا امروز مغفول مانده توجه به مختصات قانون اساسی که شوراها فراهم کرده، است.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: یکی از نکاتی که گذشته در مجلس بیان کردم این بود که بخشی از وظایفی که در مجلس دنبال می‌شود وظیفه شوراهاست. باید آن چیزی که در قانون اساسی برای شهرداری‌ها، شوراها و دهیاری‌ها بیان شده، مدنظر قرار گیرد؛ سپس به مدیریتی کمک کنیم که به انسجام ظرفیت‌ها به منظور رشد خدمات دهی به مردم کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون اساسی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن