Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@20:53:51 GMT

افزایش 9درصدی کشف کالای قاچاق استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۱۹۷۷

افزایش 9درصدی کشف کالای قاچاق استان سمنان

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، کشف کالای قاچاق در بهار امسال، به میزان ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایران آنلاین، احمد ریواده با اشاره به اینکه سال گذشته، ۶٨٠ میلیارد ریال کالای قاچاق با تشکیل ۵٠۰ پرونده قضایی در سطح استان کشف شد، تصریح کرد: با افزایش ٩ درصدی این کشفیات در سه ماهه نخست امسال، ١٣۶ پرونده قضایی در سطح تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در ادامه با بیان اینکه یک میلیون و ٧٠٠ هزار دام سبک و ٩۶ هزار دام سنگین در راستای پیشگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شده است، افزود: پیشگیری از قاچاق ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و در همین راستا، اقدامات پیشگیرانه‌ای در حوزه کشاورزی و تجارت در سطح استان انجام شده که از آن جمله می‌توان به پلاک‌گذاری بیش از یک میلیون دام برای حمل و خرید و فروش آسان تا پایان خردادماه در این استان اشاره کرد.
ریواده، ادامه داد: همچنین پلاک‌گذاری خودرو و تجهیزات کشاورزی ٩٣ درصد کشاورزان برای دریافت کارت سوخت با توجه به عرضه سوخت با کارت از مهرماه انجام و بیش از ۴۰ هزار انبار فعال و غیرفعال استان در سامانه جامع انبارداری ثبت شد.

وی، مقابله با قاچاق کالا را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تأکید کرد که با کمک نهادهای انتظامی و امنیتی و مشارکت فعالانه مردم، عرصه را بر سودجویان و اخلاگران اقتصاد تنگ خواهیم کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

 سردار یحیی الهی در  حاشیه توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز چندین مرحله عملیات ضرزتیجداگانه در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.
وی، از دستگیری ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی موادمخدر و کشف ۲۳۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۳۳ سارق و ۴ مال‌خر خبر داد.
فرمانده انتظامی لرستان، کشف ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و توقیف ۴ دستگاه خودرو سبک قاچاق‌بر، ۴ دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه را از دیگر نتایج طرح عنوان کرد.
الهی بیان داشت: در این طرح ۴ ارازل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی دستگیر شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این طرح ۱۵۸ دستگاه خودرو و تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین