Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، در پی وقوع ناآرامی‌ها در منطقه خودمختار قره‌قالپاق ازبکستان و درگیری معترضان با پلیس هزاران نفر زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام محلی ازبکستان اعلام کرد که هزاران نفر پس از ناآرامی‌ها در مرکز استان خودمختار قره‌قالپاقستان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

«سلطان بیک ضیایف» رئیس وزارت بهداشت این منطقه در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفت که بیمارستان های شهر نوکوس مملو از بیمارانی است که در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان شروع اعتراضات به جدایی این منطقه از ازبکستان تاکنون نگرانی‌ها مبنی بر سرکوب معترضان به دست نیروهای امنیتی افزایش یافته‌ است. 

«شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهوری ازبکستان هرگونه جدایی این منطقه را رد کرده و معترضان را نیروهای بدخواه خوانده و آنها را متهم به تلاش برای بی‌ثبات کردن و تضعیف وضعیت این کشور آسیای مرکزی دانسته‌است.

ازبکستان از دیرباز به عنوان یکی از سرکوب‌گرترین جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق شناخته می‌شود که هر شکلی از مخالفان را سرکوب می‌کند.

قره‌قالپاقستان منطقه‌ای عمدتا بیابانی در نزدیکی دریای آرال با جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر در کشور ۳۲ میلیونی ازبکستان، دارای وضعیت خودمختاری است.

«پولات آهونوف» سیاستمدار مخالف تبعیدی و رئیس حزب اپوزیسون "برلیک" در خصوص وضعیت حاکم بر کشورش به رویترز گفت که مردم به دلیل اعلام وضعیت اضطراری قادر به جابجایی و کسب اطلاعات نیستند.

وی همچنین نسبت به وقوع درگیری قومی میان ازبک‌ها و قره قالپاق ها ابراز نگرانی کرد.

آهونوف که از سوئد با خبرگزاری رویترز صحبت می‌کرد، گفت: وضعیت می تواند کاملا از کنترل خارج شود و این تنها محدود به قره قالپاق نیست و خطر درگیری میان ازبک‌ها و قره‌قالپاق ها از همه چیز بدتر است


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به شهرک دیرالغصون در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری رود اردن یورش برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه ای از درگیری و تیراندازی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اطراف منزل محاصره شده در این منطقه خبر دادند.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش دادند که صدای تیراندازی و انفجار هر از گاهی در این شهرک به گوش می رسد.

گردان شهدای الاقصی – طولکرم از درگیری‌های شدید رزمندگان این جنبش با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در اطراف خانه محاصره ‌شده در این شهرک خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که  بیش از 50 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی شهرک دیر الغصون در طولکرم را به محاصره خود در آوردند و مقررات منع آمدوشد در آن برقرار کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر پس از محاصره و یورش به خانه‌ای در شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم بخش‌هایی از آن را تخریب کردند.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین