Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رمضانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۸۱۵ هزار قطعه طیور صنعتی در استان علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به ۱۸ مورد نمونه برداری از طیور صنعتی و بومی در استان گفت: در این مدت، میزان واکسیناسیون ۱۰ درصد کاهش و میزان نمونه برداری ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به مراقبت فعال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سه ماهه سال جاری گفت: در این باره ۳۱۰ مورد بازدید از مراکز طیور صنعتی، روستایی، مراکز فروش پرندگان، زیستگاه های پرندگان وحشی و کشتارگاه های طیور صنعتی انجام شد. 

رمضانی درباره مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از سه میلیون و ۸۸۵ هزار راس دام تحت پوشش بوده که با ۱۸ درصد افزایش عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزون بر ۶۶ درصد پیش بینی سالانه ۱۴۰۱  محقق شده است.

وی گفت: مبارزه با بیماری های مشترک با واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۸۷ هزار راس دام سبک، سنگین و تک سمی انجام شده است، همچنین واکسیناسیون ۱۱ هزار و ۳۷۲  قلاده سگ علیه هاری، انجام یکهزار و ۷۱۰ نوبت سر تست سل گاوی و ۳۸۶ تست مشمشه تک سمیان و خونگیری ۹۵۰ راس گاو از دیگر اقدامات انجام شده است. 

افزایش ۲۱ درصدی شمار صدور گواهی در بهار امسال

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به صدور مجوز حمل بهداشتی شیرخام به خارج استان گفت: بهار امسال از اول سال مجوز حمل شیر به میزان بیش از  پنج هزار  تن صادر شده است.

رمضانی اظهار داشت: در این مدت گواهی بهداشتی حمل برای ۲۰۰ کندوی زنبور عسل و بیش از ۳۷ هزار  جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۷ هزار و ۱۰۵ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، با گواهی بهداشتی حمل شده است خاطرنشان کرد: در این مدت برای حمل ۲۳ هزار و ۳۳۵ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از چهار هزار و ۹۴۵ تن گوشت مرغ تازه و منجمد گواهی بهداشتی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بهار امسال برای یکهزار و ۵۷۸ راس دام سنگین و ۱۸۶ هزار و ۳۷۰ راس دام سبک مجوز بهداشتی- قرنطینه ای صادر شد همچنین ۲۸۵ هزار و ۲۳۵ قطعه مرغ زنده با گواهی بهداشتی دامپزشکی استان به مقصد سایر استان ها حمل شد. 

خراسان شمالی قطب دامپروری و دامداری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی مرغداری گواهی بهداشتی خراسان شمالی طیور صنعتی راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته