Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:43:33 GMT

۶۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۱۶۹

۶۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر فامیل‌کریمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های شمال کشور در با بیان اینکه نیازمند هم افزایی و همگرایی در حوزه آموزش عالی هستیم، اظهار کرد: هر چقدر همگرایی در حوزه منطقه‌ای وسیع‌تر باشد تأثیرگذاری بیشتر است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار نظرهای سیاسی چهره‌های علمی و دانشگاهی و رؤسای دانشگاه‌ها را عامل اعمال نگاه ابزاری به دانشگاه دانست و افزود: تراز رؤسای دانشگاه‌ها در فضای مدیریتی سطح بالا است و اگر این تراز زیر سوال رود دانشگاه دچار آسیب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر آزمون سراسری، عنوان کرد: رصدها نشان می‌دهد که میزان تخلفات امسال نسبت به سال‌های گذشته چند برابر شده البته برای شناسایی این تخلفات ابزار جدید به کار گرفته شد.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تخلفات امسال به شیوه سنتی قابل رصد نبود و کشف بیشتر تخلفات نیز به معنای اشرافیت متولیان امر بر موضوع است.

فامیل‌کریمی با اشاره به موج مهاجرت‌ها به خارج از کشور، گفت: در کنار این مهاجرت‌ها ۶۰ هزار هیئت علمی با تمام کم و کاستی‌ها پای کار نظام ایستاده و عقب نشینی نکرده‌اند اما این موضوع به جامعه و حتی خواص به درستی منتقل نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها حرف اول را در نگاه مردم نسبت به مسائل علمی کشور می‌زنند، بیان کرد: بهترین فرصت‌ها برای احیای آنچه که در کلام رهبری نهفته است در دانشگاه می‌بینیم و اگر رشد مباحث دانشگاهی نباشد هیچ توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه نبض پروژه‌های علمی و عمرانی دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها است، افزود: رؤسای دانشگاه‌ها با مشخصه‌های سختگیرانه انتخاب شدند و حتی استعلام برخی چهره‌ها چندین ماه طول کشید.

فامیل‌کریمی تاکید کرد: اگر از مجموعه افرادی که در دانشگاه‌ها با تفکر ناب انقلابی و جهادی به میدان آمده‌اند با یکدیگر همگرایی و هم افزایی و همکاری نداشته باشند فرصت برای کسانی که به دنبال تبدیل فرصت به تهدید هستند مهیا می‌شود.

کد خبر 5530270

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه گیلان اعضای هیات علمی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد کنکور آمار کرونا زلزله شیراز سانحه تصادف اردبیل رؤسای دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رؤسای دانشگاه‌های ایالات متحده؛


سلام
در شرایطی که جهان علیه تجاوز و جنایات رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به ستوه آمده و فریاد اعتراض خود را به گوش مجامع بین‌المللی رسانده است، خبر بازداشت و برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با صد‌ها استاد و دانشجوی معترض در دانشگاه‌ها مایه بسی تأسف و نگرانی شدید اینجانب گردید.
رژیم جنایتکار صهیونیستی از ۷ اکتبر تا به امروز ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و زن بی‌دفاع را در حملاتی ناجوانمردانه به شهادت رسانده است و در این شرایط وخیم همه آزادگان جهان به ویژه اساتید و دانشجویان فهیم و خردمند سراسر جهان نمی‌توانند نسبت به این وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشند و ظلم و قساوت رژیم جعلی اسرائیل را برنمی‌تابند.
مایه حیرت است که شما به عنوان انسان‌هایی فرهیخته و دانشمند، نظاره‌گر این صحنه‌های دلخراش هستید و سکوت می‌کنید.
امروز دنیا از شما به عنوان دانشمندان روشنفکر و برجسته انتظار دارد که جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کنید.
شایسته نیست دانشجویان و همچنین استادان حق‌طلب و آزاده به طرزی بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز به دست نیرو‌های پلیس مورد آزار و اذیت قرار گیرند و به سبب آزادی بیان و دفاع از مظلومان که حق مسلّم آنان است، بازداشت و زندانی و اخراج شوند.
از شما استدعا دارم که به احترام انسانیت و با انگیزه بشردوستانه، امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم و به عنوان انسانی فرهیخته و مدافع حقوق بشر از آنان دلجویی نمایید.

با احترام
دکتر محمدنبی احمدی،
رئیس دانشگاه رازی،


دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد