Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:53:46 GMT

سند دار شدن بیش از ۹۵ درصد اراضی دولتی استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۳۸۷

سند دار شدن بیش از ۹۵ درصد اراضی دولتی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: از مجموع ۲۹ هزار و ۷۹۲ هکتار اراضی و املاک دولتی در قالب ۸۴۶۴ قطعه، مربوط به دستگاه های دولتی، تثبیت و سند مالکیت برای آنها صادر شده، بیش از ۹۵ درصد این اراضی دولتی سند دار شده اند.

حمید شایان مهر روز دوشنبه ۱۳ تیر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: انجام اقداماتی در حوزه های صدور سند مالکیت، اسناد دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت شرکت ها، وصول مطالبات مهریه و چک در شعبات اجرا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اقداماتی است که در اداره ثبت اسناد صورت می گیرد.

وی افزود: از شاخص ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته تثبیت اراضی ملی و صدور سند مالیکت برای این اراضی است، در استان مرکزی تمامی اراضی ملی استان تثبیت شده و به طور ۱۰۰ درصد دارای سند شده اند. از یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار اراضی ملی استان برای یک میلیون و ۹۴۰ هزار هکتار سند صادر شده و در صدد برگزاری جشن انفال هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در خصوص سنددار کردن اراضی و املاک دولتی تصریح کرد: از مجموع ۲۹ هزار و ۷۹۲ هکتار اراضی و املاک دولتی در قالب ۸۴۶۴ قطعه، سند مالکیت صادر شده و بیش از ۹۵ درصد این اراضی دولتی سند دار شده اند.

شایان مهر بیان کرد: در حوزه مستثنیات قانونی تا پایان سال گذشته ۱۷۰ هزار و ۴۳۶ هکتار از اراضی مستثنیات قانونی ثبت و هزار و ۳۹۰ هکتار سند مالکیت صادر شده است. سال گذشته ۸۸۴۱ فقره سند مالکیت دفترچه ای به سند تک برگ تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۹۳۹ فقره سند مالکیت به مساحت ۵ هزار و ۲۲ هکتار برای املاک اوقافی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به پیش بینی سند دار شدن اراضی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بیان کرد: بر همین اساس تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۵ هزار و۱۷ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد پرونده در سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۰ فقره پرونده منجر به صدور رای اعم از منفی و مثبت شد.

شایان مهر ادامه داد: سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۹۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکن مهر در سطح استان مرکزی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع در سطح استان مرکزی، اکثر اسناد، تک برگ شمیمی هستند، امروز در صورتی که سند تک برگ و شمیمی باشد در زمینه نقل وانتقالات اگر تمامی اطلاعات در سامانه بارگزاری شده باشد، استعلامات به صورت آنلاین و برخط در کمتر از ۱۰ ثانیه از سیستم دریافت می شود. در سال گذشته ۶۴ هزار و ۳۷۴ فقره سند مالکیت تک برگ صادر شده است لذا می طلبد مردم به سمت تک برگی شدن سند مالکیت خود اقدام کنند، این مهم در مجموع ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه به همراه دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به اینکه هوشمندسازی در سند تحول قضایی در دستور کار قرار گرفته خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد بستر مناسب، درآینده صدور سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد، همچنین برای بازداشت سند نیز سازمان به دنبال ایجاد بستری جهت دسترسی دادسرا و دادگاه به سند جهت بازداشت سند است که پیش بینی می شود به شرط ایجاد بستر مناسب، این مهم تا پایان سال انجام شود.

شایان مهر اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر املاک استان مرکزی سنددار هستند به نظر می رسد تنها حدود ۲۰ درصد از املاک استان به صورت قولنامه ای باشند.

وی بیان کرد: امروز اعلام تمام پاسخ ها به مراجع قضایی به صورت سیستمی است و پاسخ فیزیکی انجام نمی شود، در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۷۰ مورد پاسخ به مراجع قضایی اعلام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در خصوص حوزه اجرا نیز افزود: در دو سال گذشته ۲۹ هزار و ۶۱۸ پرونده مربوط به سنوات گذشته مختومه و تعیین تکلیف شده است.

شایان مهر ادامه داد: امروز تمامی اقدامات در حوزه ثبت شرکت ها به صورت الکترونیکی انجام می شود، هزار و ۲۴۱ شرکت در سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده و همچنین ۱۱ هزار و ۳۰۰ مورد صورت جلسه تعزیرات منجر به آگهی و ۳۱۰ فقره بازداشتی نسبت به شرکت ها و ۱۰۳ فقره رفع بازداشت انجام شده است، ۳۴ هزار و ۶۴۰ شرکت ثبت شده تجاری و غیرتجاری در استان وجود دارد.

وی در خصوص میزان وصولی مطالبات بانک ها بیان کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۳ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال و در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال مطالبات بانک ها وصول شده است. در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۵۰ و ۱۹۸ فقره مزایده نیز انجام گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به وجود ۱۱۲ دفترخانه اسناد رسمی در استان گفت: ۵۱۷ مورد بازرسی از واحدهای ثبتی، ۲۲۳۱ فقره از دفاتر اسناد رسمی، ۴۵۸ مورد از دفاتر ازدواج و طلاق و ۳۱۵ مورد بازدید از دفتر طلاق در سال گذشته انجام شده است.

شایان مهر افزود: در زمینه فعالیت هیئت نظارت، جلسات این مهم به طور مستمر تشکیل شده و در سال گذشته ۵۰۷ فقره پرونده تشکیل شده که این پرونده های تشکیلی در هیئت نظارت مطرح و منجر به صدور رای شده است.

وی در رابطه با حوزه اسکن و آرشیو الکترونیکی پرونده های بایگانی ادامه داد: استان مرکزی دارای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ جهت آرشیو است که تاکنون ۱۵ میلیون برگ اسکن شده و تنها حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ برگ در شهرستان های شازند و کمیجان و خنداب باقی مانده که ظرف ۳ ماه آینده اسکن می شوند، با این اقدام تعداد پرونده های مفقودی استان مرکزی کمتر از ۱۰ فقره است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اظهار کرد: از مجموع برگ های اسکن شده بیش از ۶ میلیون برگ داده آمایی و به اصطلاح کدینگ شده است. امروز در تلاش هستیم هیچ پرونده ای از ردیف بایگانی خود خارج نشود.

مهدی علیزاده مهاجر، مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سطح استان مرکزی ۸ مرکز فعال پزشکی قانونی وجود دارد که در حوزه های آزمایشگاه آسیب شناسی بالینی، آزمایشگاه سم شناسی بالینی و تالار تشریح و اداره کمیسیون ها، آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود:  در بخش معاینات در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۸ درصد رشد ایجاد و بالغ بر ۳۲ هزار ۴۰۰ پرونده تشکیل شده، تمامی پرونده های بالینی با ۵۹ هزار و ۴۴۵ فقره  ۱۲ درصد رشد، پرونده های ارجاع شده به واحد پزشکی ۵ درصد رشد، پرونده کار شده در آزمایشگاه ۵ درصد رشد و پرونده های واحد متوفیان ۶ درصد رشد داشته است.

علیزاده با اشاره به زمان رسیدگی پرونده ها در واحدهای اداره پزشکی قانونی بیان کرد: معاینات پزشکی از ۴۹ دقیقه در سال ۹۹ به ۴۸ دقیقه در سال ۱۴۰۰، رسیدگی در کمیسیون ها از ۲۱ روز به ۱۹ روز، رسیدگی به متوفیان از ۶۹ روز به ۶۳ روز، رسیدگی به آزمایشگاه سم شناسی از ۴۴ روز به ۳۶ روز و رسیدگی به پرونده های آزمایشگاه پاتولوژی از ۴۳ روز به ۳۰ روز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در حال حاضر تنها ۳۰ درصد چارت سازمانی فعال است و به سبب مشکلات و عقوبت کار در سازمان، تمایل فعالیت در سال زمان پایین است، بر این اساس نگران ریزش نیروها هستیم و باید افزایش انگیزه در بین نیروهای جوان افزایش یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اضافه کرد: در سطح شهرستان‌ها به جز ساوه و خمین مرکز تملیکی وجود ندارد و فقط مرکز خمین ایده آل است. این نبود مرکز تملیکی چالش جدی پزشک قانونی استان محسوب می شود، البته در حال حاضر یک پروژه در ساوه در حال اجراست اما با توجه به اینکه تزریق منابع مالی اندک است، عملا پیشروی پروژه مناسب نیست.

علیزاده اضافه کرد: در شرایط تحریم سیستم آزمایشگاه ژنتیک فلج شد و در این راستا ۴ ازمایشگاه ژنتیک در کشور تعطیل شد، خوشبختانه توانستیم کیت ژنتیک را جهت مقابله با این تحریم بومی سازی کنیم که با بومی سازی مشکل کیت ژنتیک حل شد، همچنین دست[اه هموژنایزر در سم شناسی نیز بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: این سازمان اقدامات آموزشی و پژوهشی نیز در دستور کار دارد بطوریکه استان مرکزی در آموزش و پژوهش به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی روند قصور پزشکی را افزایشی عنوان کرد و گفت: البته این روند در سایر کشورها نیز افزابش داشته چراکه اطلاعات مردم بالا رفته است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سازمان ثبت اسناد و املاك استان مرکزی پزشكي قانوني فقره سند مالکیت استان مرکزی پزشکی قانونی قانونی استان سال گذشته صادر شده اسناد رسمی پرونده ها تشکیل شده شایان مهر سال ۱۴۰۰ درصد رشد سند دار تک برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت

 مهدی عباس‌پور گفت: این اعتبار برای ساخت بندهای خاکی و حفظ و هدایت و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها و طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری و تعویض شبکه فرسوده آب شرب در این شهرستان هزینه می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بندهای خاکی و سه هزار مترمکعب توری سنگی (گابیون) در راستای باز بودن چشمه‌ها و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها هزینه خواهد شد.

گابیون بندی رودخانه روشی بسیار کارآمد در ایجاد استحکام در بستر رودخانه است که از گذشته در مصر باستان رواج داشته و امروزه در دنیا اما به شکل مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا دیواره هایی با ترکیب سیم مفتول پر شده از قلوه سنگ ایجاد می شود و موجب جلوگیری از هدررفت روانابها می شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آب در برخی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان، ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تعویض شبکه آب شرب هزینه می شود.

عباس‌پور افزود: در راستای تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر توسعه پایدار شهرستانهای دارای ظرفیت صنعتی و معدنی و با پیگیریهای انجام شده از محل اعتبارات ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۷۰ میلیارد ریال در مرحله نخست به شهرستان خواف تخصیص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار بنا بر نیازسنجی انجام شده و ضرورت های شهرستان خواف در حوزه های راه، آب شرب ، بهداشت و درمان ،محیط زیست و امداد و نجات تخصیص یافته است.

فرماندار خواف پیش از این گفته بود: بر اساس قانون، شرکتهای معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود، صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود، ولی این مبلغ تاکنون به استانها تخصیص داده نمی شد که با پیگیریهای دولت سیزدهم برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای خواف تخصیص یافت.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز