Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خسروی اسفزار صبح دوشنبه در نشست خبری با اشاره به برخی از اقدامات خوب مجلس یازدهم اظهار کرد: یکی از مصوبات خوب این مجلس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: کارآفرینان فراوانی بوده‌اند که اعلام می‌کردند ما سال‌ها است که در انتظار دریافت یک مجوز هستیم که با تصویب این قانون هم مشکل این دسته از کارآفرینان حل می‌شود و هم امضاء های طلایی کم کم حذف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی با بیان اینکه قانون ساماندهی صنعت خودرو و مجوز واردات خودرو یکی دیگر از اقدامات خوب مجلس در ماه‌های اخیر بوده است، ادامه‌داد: مشکلاتی که انحصار تولید در یکی – دو کارخانه کشور برای صنعت خودروسازی به وجود آورده بود نمایندگان را به این نتیجه رساند که واردات خودرو را با شرایطی مجاز بشمارند.

قانون اجرای مالیات برخانه های خالی گامی برای جلوگیری از احتکار مسکن

وی با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ضرورت اجرایی شدن آن ادامه‌داد: طبق برخی از برآوردها در کشور بین دو هزار و تا دو هزار و ۴۰۰ مسکن خالی وجود دارد که در واقع به نوعی احتکار منزل محسوب می‌شود که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حل مشکل مسکن در کشور، مجلس قانون جهش تولید مسکن را در راستای تولید یک میلیون مسکن در سال را به تصویب رساند که امیدواریم دولت با همت خود آن را اجرایی کند.

دولت برای تحقق وعده‌ها زمان مشخص کند

خسروی اسفزار افزود: سه شنبه هفته گذشته در نطق کوتاهی خطاب به رئیس جمهور گفن که صادق الوعد باشید و برای وعده‌هایی که به مردم داده‌اید زمان مشخص کنید.

این نماینده بیرجند، درمیان و خوسف گفت: بارها به دولت محترم دوستانه تذکر اقتصادی داده‌ام و حتی پیشنهاداتی نیز دولت محترم داشته‌ام.

وی بیان کرد: در بُعد نظارتی نیز همکاران من از ابتدای شروع مجلس یازدهم پنج هزار و ۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی در راستی مسائل کشور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که در آخرین مورد بحث استیضاح آقای فاطمی امین وزیر صمت مطرح شد ولی به واسطه طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت این مورد فعلاً متوقف شد.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه از ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان داشته است، اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده است و ۹۰۰ نامه را نیز نماینده در راستای حل مشکلات مردم به استاندار و مسئولان دولتی و اجرایی ارجاع کرده و ۱۶ مورد نیز تذکر شخصی در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داشته‌ام.

وی با گلایه از تأخیر در به اتمام رساندن پروژه بیمارستان خوسف بیان‌کرد: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌جنوبی یاد می‌کنند و من نیز بارها و بارها چرایی روند کند این پروژه را پیگیر شده‌ام.

وعده‌ها در مورد جاده بیرجند- قاین محقق نشده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به اینکه از دیگر موضوعاتی که پیگیر شده‌ام بحث جاد ۰ بیرجند-قاین است، ادامه‌داد: هر دفعه یکی از مسئولان می‌گوید که در فلان تاریخ این پروژه به اتمام می‌رسد ولی هنوز کار به سرانجام نهایی نرسیده است.

خسروی اسفزار گفت: آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بود که به آقای مرتضوی گفتم برای اتمام این پروژه زمان قطعی بدهید.

وی اظهار کرد: در مورد راه آهن بیرجند به یونسی نیز به نظر می‌رسد از یک سال قبل که در خدمت وزیر محترم راه قبلی در بازدید از این پروژه بودیم، اتفاق خاصی نیفتاده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: ولی طبق گفته مسئولان در حال حاضر مشکل سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای این پروژه حل شده است.

ورود بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف

خسروی اسفزار ادامه‌داد: من از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ایم که برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی و …خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه ببینند که امیدواریم گامی در حل مشکلات این شهرستان باشد.

وی یادآور شد: من به عنوان نماینده مجلس به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم و اگر کسی سندی قطعی منتشر کرد که ما دخالتی در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان داشته‌ایم از نمایندگی استعفا می‌دهم.

کد خبر 5530289

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین خسروی تذکرات کتبی نمایندگان بیرجند مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا کنکور زلزله شیراز اردبیل جهرم نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف خسروی اسفزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس