Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@20:00:46 GMT

پیشرفت ۹۵ درصدی مرمت و بازسازی خانه تاریخی علم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۲۷۹۷

پیشرفت ۹۵ درصدی مرمت و بازسازی خانه تاریخی علم

شهردار نجف‌آباد با اشاره به جریان خدمت در پروژه‌های فرهنگی این شهر، گفت: از پروژه‌های فرهنگی جاری و در دست اقدام شهرداری نجف آباد می‌توان به عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی علم «خانه آیت الله آیت نجف‌آبادی» در مساحت ۴۷۰ متر مربع با ۹۵ درصد پیشرفت در منطقه دو اشاره کرد.

عبدالرسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنای خانه آیت مربوط به دوره قاجاریه است ولی در جبهه شمالی شاهد تزئینات و فرم قوس‌های برگرفته از دوره صفوی می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جبهه جنوبی خانه آیت الله آیت نجف‌آبادی شامل یک فضای بیرونی است که با یک هشتی کوچک توسط دالان رفیعی به فضای اندرونی خانه متصل می‌شود و پس از عبور از سر درب ورودی به هشتی کوچک خانه وارد می‌شود که دسترسی به فضای بیرونی، اندرونی و همچنین راه پله پشت بام را میسر می‌سازد؛ فضای بیرونی خانه در جبهه جنوبی آن، محل آمد و شد مشتاقان علم و طلاب محضر آیت الله بوده است، همچنین دو اتاق در جبهه جنوبی مدرس و محل تدریس وی بوده است.

شهردار نجف‌آباد ادامه داد: در جبهه شمالی خانه آیت الله آیت نجف‌آبادی شاهد سه اتاق و سه ایوان هستیم که اتاق وسط با ارتفاع سقف کمتر و با عنایت به اتلاف انرژی کمتر به عنوان اتاق زمستان نشین مورد استفاده قرار می‌گرفته است و دو اتاق دیگر دارای صندوق خانه است که دسترسی به بالا خانه از طریق یک راه پله از درون آنها ایجاد می‌شود.

وی افزود: مرمت و بازسازی خانه آیت با رعایت تمام اصول و ضوابط مرمت بنا انجام شده است و در روند بازسازی و مرمت تلاش شده است، مصالح مورد نیاز از مصالح اصلی خانه تولید شود. برای نمونه خط تولید شده جهت شالوده و دیواره‌ها بیشتر از خاک خود بنا و در محل تولید شده است.

امامی موارد انجام شده برای مرمت و بازسازی خانه آیت را شامل اجرای ۵۷۰ متر مربع آجر فرش، اجرای ۳۹۰ متر مربع سبک سازی شامل خاکبرداری، دوغاب‌ریزی، پالانه، قید بندی، شیب‌بندی و پوشش نهایی، ۵۰۰ متر مربع ایزوگام، اجرای تأسیسات شامل رادیاتورها، پکیج و کولر گازی، مرمت و بازسازی و نوسازی ۳۴ عدد درب چوبی، مرمت و بازسازی ۱۲ عدد پنجره گره چینی گرد، یک عدد پنجره طرح حسین خانی، ۱۶ عدد پنجره خورشیدی بالای سه دری‌ها و احیای دیوارهای پیرامونی بنا اعلام کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی علم، گفت: این خانه در آستانه افتتاح است و به عنوان یک هدیه فرهنگی به مردم شهید پرور نجف آباد بزرگ تقدیم می‌شود.

کد خبر 585940

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نجف آباد شهر کلانشهر مدیریت شهری شهردار نجف آباد شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرمت و بازسازی خانه نجف آباد خانه آیت آیت الله متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان