Web Analytics Made Easy - Statcounter

‍خبرگزاری آریا- دکترلعلی رئیس اورژانس بابل نقاط حادثه خیزترافیکی شهرستان بابل درسه ماه اول سال 1401را تشریح کرد.   
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: دکتر ابوالقاسم لعلی رئیس سازمان اورژانس بابل بیان داشت: بطور کلی عوامل موثر در رخداد حوادث ترافیکی در سه بعد عوامل و اشتباهات انسانی، عوامل و تهدیدات محیطی و جاده ای و عوامل مرتبط با ایمنی وسیله نقلیه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین عوامل انسانی منجر به تصادفات شامل: ناتوانی ها و محدودیتهای جسمی، عدم تعادل روحی و روانی،فقدان آموزش و مهارت کافی، رفتارهای مخاطره آمیز، عدم استفاده از سیستم های ایمنی مانند کمربند و کلاه ایمنی ست.       
وی ادامه داد: در حیطه عوامل و مخاطرات محیطی و جاده ای مهمترین عوامل حادثه خیز شامل مشکلات طراحی، ساختار و کارایی راه مانند باریک بودن، نداشتن شانه، پیچ جاده بدون نقاط دسترسی، مخاطرات پیرامون راه مانند پل، درخت، خاکریزهای کنار مسیر، وضعیت راه مانند بارندگی ویخبندان و فقدان سیستم روشنایی و علائم هشدار دهنده ست. مشکلات وسایل نقلیه مانند هرگونه نقص و اشکال وسیله نقلیه که مربوط به طراحی خودرو و یا به علت فرسودگی خودرو هم نقش بسیاری در ایجاد حادثه دارد. 
رئیس سازمان اورژانس بابل افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بروز حوادث ترافیکی در شهرستان و روند رو به رشد استفاده از وسایل نقلیه بررسی نقاط حادثه خیر شهرستان بابل به منظور بستر اطلاعاتی مناسب برای پیش گیری و کنترل، ضروری است.        
دکتر لعلی در ادامه بیان کرد: در بررسی و تحلیل داده های مرتبط با ماموریتهای حوادث ترافیکی سه ساله اول 1401،
جاده جدید  بابل به امل  تعداد 116ماموریت تصادفی، جاده گنج افروز با 85 ماموریت تصادفی و جاده خشرودپی با تعداد 78ماموریت تصادفی، حادثه خیزترین جاده های شهرستان بابل بودند.
رئیس سازمان اورژانس بابل درپایان گفت: همچنین میدان ولایت تا ترمینال موزیرج با 74 ماموریت تصادفی، خیابان کشاورز تا سیاهکلا محله با 52تصادفی ، شهر امیرکلا با 48 ماموریت تصادفی حادثه خیرترین مناطق شهری از لحاظ تصادفات بودند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشریح نقاط حادثه خیز ترافیکی بابل رئیس اورژانس 115 بابل شهرستان بابل اورژانس بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت

محمد رفیعی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت اظهار کرد: امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه، با اعلام گزارشی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات کوه در کیلومتر ۶۵ جاده مرودشت به اقلید در منطقه تفریحی تیره باغ بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان تخت جمشید مرودشت به محل حادثه اعزام شد.

او با بیان اینکه در این حادثه مرد ۳۹ ساله جان خود را از دست داد، ادامه داد: نجاتگران فرد فوت شده را با بسکت به پایین دامنه کوه انتقال و تحویل عوامل مربوطه دادند.

همچنین محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با تائید این خبر اظهار کرد: برای امدادرسانی به فرد حادثه دیده یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

در این عملیات عوامل اورژانس، نیروی انتظامی و نیرو‌های محلی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت