Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهریار ظهر دوشنبه در جلسه بررسی تأمین بذور کشاورزان استان اردبیل اظهار کرد: بررسی آفات بذور در اردبیل توسط مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود و این مراکز با حذف بذور حساس به آفات و امراض، ارقامی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالا تهیه و تکثیر کرده و در اختیار زارعان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه محصول خریداری شده از کشاورزان باید عاری از هرگونه بیماری و آفات باشد، تصریح کرد: جهاد کشاورزی برنامه‌های آموزشی و ترویجی خود را برای آگاه‌سازی زارعان انجام می‌دهد و در این زمینه تولید بذور اصلاح شده در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ۲ نوع کشت دیم و آبی گندم در اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی قرار است ۱۲ هزار و ۹۵۸ تن گندم دیم از کشاورزان استان خریداری شود که تاکنون پنج هزار و ۸۴۳ تن خریداری و ۴۴ درصد برنامه خرید محقق شده است.

شهریار شمال استان اردبیل را مرکز تولید غلات به ویژه گندم اعلام کرد و افزود: خرید تضمینی گندم در تمام مراکز پیش‌بینی شده استمرار دارد و تا تحقق برنامه‌های ابلاغی و تکمیل سقف خرید، این خرید ادامه خواهد داشت.

وی از تشکیل کمیته فنی پیگیری خرید بذور مصرفی زارعان استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز همانند سایر مناطق کشور شرکت‌های توانمند تولید بذر فعال بوده و این بذرهای اصلاح شده را در اختیار زارعان برای بهبود تولیدات قرار می‌دهند.

کد خبر 5530372

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل خرید گندم گندم آبی احمد شهریار آفات نباتی بذر کشت دیم غلات بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا زلزله شیراز کنکور اردبیل جهرم استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید سعید راد امروز پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سفر به خوزستان از مراکز خرید محصولات گندم در استان دیدن کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و نیز حمل و جابجایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

سید سعید راد، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلو‌ها ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد