Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم اولادقباد ملی پوش فوتسال ایران بعد از درخشش در جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال مورد توجه باشگاه پالما اسپانیا قرار گرفت و چند ماه پیش قراردادش را با این تیم به امضا رساند. به این ترتیب اولادقباد فصل آینده در تیم پالما حضور خواهد داشت اما پروسه پیوستن او به لیگ اسپانیا به خاطر مشکلاتی که پیش آمد، کمی پیچیده شد و حتی دخالت فیفا را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولادقباد قرار بود ابتدا برای انجام امور نهایی قراردادش راهی اسپانیا بشود اما در حین انجام امور مربوط به این سفر متوجه مشکل گرفتن مجوز خروجش از کشور شد.

ملی پوش ایران تصور می‌کرد باتوجه به قانون سربازی و عدم مشکل خروج از کشور برای بازیکنان ۳۰ ساله، می‌تواند بدون دردسر به پالما برود. با این حال این قانون برای بازیکنان فوتبال مصداق داشت و ملی پوشان ساحلی و فوتسال از آن بی بهره بودند. در واقع اولادقباد طبق این قانون باید هر ماه از اسپانیا به ایران بازمی‌گشت تا مجوز خروجش از کشور را تمدید کند.

این نگرانی و دغدغه بزرگ، دلسردی بازیکن ایران را در پی داشت تا جایی که اولادقباد در مصاحبه‌ای اعلام کرد قید رفتن به پالما را می‌زند چون برایش امکانپذیر نیست هر ماه به ایران بازگردد و دوباره به اسپانیا سفر کند. این تصمیم حتی واکنش مدیران پالما را هم در پی داشت و تلاش برای منصرف کردن بازیکن ایران از تصمیمش به هر نحوی آغاز شد.

اولادقباد (سمت چپ) در کنار حسین طیبی در جام جهانی لیتوانی

اولادقباد در گفتگوی دو هفته پیش خود با خبرگزاری مهر، مشکل را این‌طور توضیح داده بود: «هم با سرمربی هم با مدیر ورزشی باشگاه در ارتباط هستم. وقتی فهمیدند تصمیم دارم به اسپانیا نروم، خیلی ناراحت شدند. آنها گفتند روی تو حساب کردیم و به خاطر توافق با تو، با بازیکن دیگری صحبت نکردیم. حتی مدیر ورزشی باشگاه گفت که اگر نیایی شرایط برایت سخت خواهد شد.»

اظهارات مدیر ورزشی پالما نشان می‌دهد باشگاه اسپانیایی قصد داشته در صورت جدایی اولادقباد و عدم سفرش به اسپانیا، اقدامات حقوقی را برای فسخ یکطرفه قرارداد ملی پوش ایران در پیش بگیرد و پرونده را در مسیر شکایت به فیفا قرار بدهد.

این موضوعی است که «دیوید کاندلاس» خبرنگار اسپانیایی در گفتگو با خبرنگار مهر آن را تایید می‌کند. به گفته کاندلاس، فیفا اعلام کرده بود اولادقباد در صورتی که به پالما نرود حق حضور در باشگاه دیگری را ندارد و محرومیت در انتظارش خواهد بود.

کاندلاس تاکید کرد: پالما وضعیت را به فیفا گزارش داد و فیفا به ایران گفت که اگر اولادقباد به پالما نیاید نمی‌تواند در هیچ تیم دیگری بازی کند، زیرا قرارداد به طور رسمی امضا شده است.

این مشکل البته در نهایت با کمک وزارت ورزش و مسئولان شورای برون مرزی برطرف شد و اولادقباد می‌تواند حالا برای همراهی پالما در لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا، هر سه ماه یکبار جهت تمدید مجوز خروجش از کشور، به ایران بیاید.

کاندلاس در این خصوص هم گفت: دلیلی که ایران قانون -خروج از کشور- را برای اولادقباد راحت کرد، همین موضوع (تهدید فیفا) بوده است. فیفا در واقع به پالما کمک کرد و بازی کردن برای اولادقباد در ایران برای او ممنوع می‌شد.

این خبرنگاری اسپانیایی همچنین تایید کرد که علاوه بر مسلم اولادقباد، حسین طیبی دیگر ملی پوش ایران هم فصل بعد در تیم پالما حضور خواهد داشت.

کد خبر 5530274 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فیفا تیم ملی فوتسال ایران فوتسال مسلم اولادقباد تیم فوتسال پالما اسپانیا اسپانیا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال حسن کامرانی فر تکواندو هندبال ریکاردو ساپینتو تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس انتخابات فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • برتری پالما برابر بارسلونا/ اولادقباد بر بام فوتسال اروپا ایستاد
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • تکرار قهرمانی اروپا با شکست بارسلونا؛ دبل اولادقباد
  • لیگ قهرمانان فوتسال اروپا | پالما با ایرانی ها، بارسلونا را برد و قهرمان شد
  • قهرمانی لژیونرهای ایرانی در اروپا
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا/ اولادقباد و طیبی در قله اروپا
  • قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا