Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:07:29 GMT

۱۸ کمیته در ستاد اربعین استان ایلام فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۳۶۹۷

۱۸ کمیته در ستاد اربعین استان ایلام فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح روز دوشنبه در نشست با اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه مردمی خادمان اربعین استان، این قرارگاه را ترکیبی از دلدادگان امام حسین (ع) دانست که با تمام توان و با روحیه جهادی در عرصه‌های فرهنگی و زیربنایی در حال فعالیت هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: کمتر از سه ماه به کنگره جهانی و بزرگ اربعین باقیمانده است و از تمامی مناطق دنیا در این پیاده روی شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اربعین را یک گفتمان پویا و زنده در جهان عنوان کرد و افزود: این گفتمان در دنیا نهادینه شده است و در واقع کنگره اربعین یک موهبت الهی است که هم بصورت فردی و هم بصورت اجتماعی نصیب ایلام شده است.

وی تصری کرد: همانطور که از طریق رسانه‌ها و مطبوعات اعلام شده و هر دو هفته یک بار نشست اربعین در استان و کشور با حضور تمامی اعضا برگزار و تصمیمات خوبی در این نشست‌ها اتخاذ می‌شود.

بهرام نیا با بیان اینکه مسئولیت اصلی ستاد اربعین با وزارت کشور است، گفت: ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال است و سازمان حج و زیارت، اطلاع رسانی، حمل و نقل، تغذیه و مشارکت مردمی، بهداشت و درمان، کمیته زیرساخت، اعزام تعدادی از کمیته‌های مهم این ستاد است.

وی در خصوص تعداد کمیته‌های اربعین امسال، تصریح کرد: هیچ کمیته‌ای به این ستاد کم و یا اضافه نمی‌شود.

رئیس ستاد اربعین استان با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون از جمله در دست اجرا بودن تصفیه خانه فاضلاب مهران، تامین آب روزانه برای ۵۰۰ هزار زائر، برق مورد نیاز برای خدمات رسانی شایسته به زائران و … انجام شده است، افزود: تاکنون دو بار رییس ستاد اربعین کشور به ایلام سفر کرده و از نزدیک از زیرساخت‌های اربعین بازدید و مشکلات را احصا نمودند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان با رایزنی‌های انجام شده به استان اختصاص داده شده است، گفت: زیرساخت‌های راه اربعین در حال تکمیل شدن است و برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها از ماشین آلات، تجهیزات و راهداری ۸ استان معین در ایلام مستقر هستند.

استاندار ایلام تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت در حین استقرار را مهم‌ترین نیاز زائران است عنوان کرد و گفت: آب سرد کن که و احداث کارخانه یخ در حال انجام است و دولت با قدرت با نگاه رویکرد مردمی تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

کد خبر 5530422

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام اربعین حسینی مرز مهران بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد آمار کرونا زلزله شیراز کنکور اردبیل جهرم ستاد اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام