Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آئین دریافت استوارنامه «لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام با اشاره به روابط دوستانه میان تهران - هانوی گفت: سطح فعلی همکاری‌ها و روابط ایران و ویتنام متناسب با ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور نیست.

رئیس جمهور افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به یافتن راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های کشاورزی، فناوری، حمل و نقل و دیگر عرصه‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ویتنامی‌ها را مردمی می‌شناسیم که در مقابل استعمار و سلطه طلبی ایستادگی کردند و در این زمینه مواضع نزدیکی به یکدیگر داریم، اظهار داشت: تاریخ هیچگاه جنایت‌های آمریکا علیه ملت ویتنام را از یاد نخواهد برد.

«لونگ کوک هویی» سفیر جدید ویتنام نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان مردمی صلح‌دوست با فرهنگ و تمدنی غنی و تاریخی هستند، تصریح کرد: ایران با وجود سال‌ها تحریم و فشار به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار درخشانی دست یافته است.

سفیر ویتنام با قدردانی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران و اولویت قائل شدن برای توسعه روابط با همه کشورهای منطقه و جهان خاطرنشان کرد: ویتنام همواره روابط خوبی با ایران داشته و برای ارتقای سطح همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری تلاش می‌کنیم

کد خبر 5530427 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ایالات متحده امریکا هانوی ویتنام حسین امیرعبداللهیان علی بهادری جهرمی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی هیئت دولت هرمزگان حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

۲ وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار  از تلاش ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای ۲ کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی ۲ کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین ۲ کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اشغالگر تشکر کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان ۲ کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین ۲ کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.

سامح شکری مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیداری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • فطرت بیدار عامل اعتراض دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی است
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد