Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور، شهرداری را به دلیل ارتباط گسترده با مردم، فرصتی برای جلب رضایت عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: قانون شهرداری با هدف کارآمدتر شدن و ارائه خدمت بیشتر به شهروندان، اصلاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در وزارت کشور برگزار شد، سردار شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد و افزود: موضوع شهرداری مساله یک دستگاه نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردم عزیزی که در شهرها زندگی می‌کنند، ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای جایگاه شهرداران بسیار مهم است چرا که تنها یک نهاد خدمت‌رسان نیست و حوزه‌های محیط زیستی، اقتصادی، بحرانی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.

دستگاه‌های دولتی نباید در مسایل شهرداری دخالت کنند


وزیر کشور، شهرداری را تجلی اراده موثر و با کیفیت شهروندان در امور شهری دانست و اضافه‌کرد: این مدیریت همه جانبه، باید در عالی‌ترین سطح باشد. دستگاه‌های دولتی نباید در مسایل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی‌تکدی شهرته یافته است که باید این الگو تسری یابد.

شهرداری‌ها در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن وارد شوند


وحیدی گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.


وزیر کشور افزود: مدیریت شهری باید به شهرداری‌ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد.

 وحیدی در ادامه به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری‌ها هم اشاره کرد و گفت: منابع درآمدی خوبی در شهرداری‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می‌شود.

خبرهای مرتبط:‌

جایگاه شوراها و شهرداری‌ها باید تغییر کند

احتمال بازبینی در قانون شهرداری‌ها/تشکیل کارگروه‌هایی برای رسیدگی به موضوعات شهری


سلامت اداری از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود که درباره آن گفت: سلامت اداری در شهرداری‌ها بسیار مهم است و در این خصوص الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند کمک موثری داشته باشد. شهرداری‌ها در قانون هوای پاک باید ورود جدی‌تری داشته باشند، بازسازی حمل و نقل عمومی در کلان شهرها هم می‌تواند به کاهش ترافیک و روان‌سازی آن کمک کند.


بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وی تاکید کرد: شهرداری‌ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و این امر را باید فرصتی برای جلب رضایت عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

شهرداران از ساخت و سازهای بی‌رویه و بدقواره جلوگیری کنند


وزیر کشور حفظ هویت شهری را دیگر وظایف مهم شهرداران دانست و گفت: در این خصوص شهرداران باید از ساخت و سازهای بی رویه و بدقواره که اثرات نامطلوب بر فرهنگ شهری دارند، جلوگیری کنند. فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد  و برای همین باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد وحیدی وزارت كشور وزارت کشور وزير کشور شهرداري شهر تبریز آسيب هاي اجتماعي شهرداری ها وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی شورا‌ها باحضور استاندار  از ۱۲ دهیار، ۱۲ شورا و ۹ شهردار نمونه استان درمراسم روزملی شوراها و جشنواره استانی شهریار قدردانی شد.
علی محمدی مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری استان انتخاب شهرداران و شورا‌های نمونه را درسه شاخصه پاسخگویی و درگاه‌های ارتباطی با مردم، ارزیابی عملکرد و بازرسی عنوان کرد وگفت: برخی شهرداری‌ها ازجمله شهرداری شهرکرد با موفقیت درسه شاخصه به طور همزمان شهرداری برتر استان برتر شد.
زاهدی مدیرکل دفتر امورروستایی وشورا‌های استانداری استان هم تعامل دوسویه، اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها دربخش‌های مختلف را از مهمترین شاخص‌های انتخاب ۱۲ دهیاری نمونه دراستان دانست.
استاندار چهارمحال وبختیاری هم ثمره تعامل شورا‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیگیری حل مشکلات استان، دو سفر رئیس جمهور در ۲ سال متوالی با دستاورد‌های بزرگ درتأمین آب شرب پایدار، توسعه راه‌ها و کشت گلخانه‌ای دربخش کشاورزی دانست.
غلامعلی حیدری مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معارضات اجتماعی را مهمترین راهبرد شورا‌های شهری وروستایی برای توسعه استان درسال جاری برشمرد.
منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار وکوهرنگ درمجلس دوازدهم هم مبدا توسعه را روستا دانست و گفت: می‌توان با ابتکار عمل وفرهنگ سازی مشارکت مردم بویژه روستائیان را درهمه طرح‌های توسعه‌ای کلید زد ونتیجه آن قطعاً به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری