Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف محمودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۱۵ درصد گردشگر از کشورهای خارجی از جمله عراق و ترکیه بوده اند.

وی با اشاره به تجهیز و ساماندهی امکانات ویژه بازدید از داخل غار، اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ قایق پارویی به همراه ۱۲ نفر نجات‌غریق و غواص برای بازدید گردشگران در این غار مستقر بوده و خدمات لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این غار به علت شیوع کرونا پس از ۲ سال بازگشایی شده، اضافه کرد: طی سه ماهه نخست امسال نیز ۵۰۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی روستای «سهولان» که در جوار این غار واقع شده، اقامت داشته اند.

مدیر غار آبی سهولان مهاباد اضافه کرد: هشت سوییت اقامتی با ظرفیت حدود ۴۰ نفر در روستای سهولان برای پذیرش میهمانان و مسافران نوروزی احداث شده است.  

به گزارش ایرنا، غار سهولان مهاباد دومین غار بزرگ آبی ایران است که در ۴۳ کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) در آذربایجان‌غربی قرار دارد.  

سهولان به زبان کردی به معنی یخبندان بوده و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است که مردم محلی آن را غار «کونه کوتر» یعنی لانه کبوتر نیز می نامند که دلیل این نامگذاری وجود تعداد زیادی لانه کبوتر، درون غار است.  

این جاذبه منحصربفرد که شبیه غار علیصدر همدان است، با جلوه‌های طبیعی و قندیل های منحصر به فردی که دارد در دامنه رشته کوه‌های «کوتر» قرار دارد.  

شهرستان مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.  

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.  

مهاباد در ۱۱۶ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی در جنوب این استان واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری مهاباد آذربایجان غربی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری مهاباد سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری مهاباد آذربایجان غربی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه‌های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه‌روز گذشته نیز اظهار کرد: طی این مدت بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۱۴ میلی‌متر، سردشت ۷.۵ میلی‌متر، اشنویه ۳ میلی‌متر و مهاباد، نقده، تکاب و ارومیه نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران و تکاب با حداقل دمای ۸ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده