Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدباقر برقراری» روز دوشنبه در آیین «آسان و آسمانی» که به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج در ملایر برگزار شد، اظهار داشت: ترک ازدواج به بهانه مشکلات اقتصادی اقدامی ناپسند و نکوهیده است به نحوی که اگر دولت هم هیچ برنامه‌ای برای ازدواج نداشته باشد، ازدواج به عنوان یک حسنت پسندیده و الهی باید مورد توجه جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان بدانند که پشتیبان قدرتمندی همچون خداوند برای تشکیل زندگی مشترک دارند، ادامه داد: خداوند این مهم را از معجزه خود می‌داند و بر اساس حدیثی از پیامبراکرم(ص) یکی از زمان‌هایی که خداوند نظر رحمت به بندگان دارد، مجلس عقد و ازدواج و جاری شدن خطبه عقد است.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به زندگی ساده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: امیرالمومنین(ع) با فروش زره خود، لوازم زندگی‌اش برای ازدواج را تهیه کرد.

وی خرید جهیزیه و مهریه‌های سنگین را از موانع اصلی ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: این موانع آفت زندگی و موجب بالا رفتن سن ازدواج می‌شود و شور و حال جوانی را برای زندگی و ازدواج از بین می‌برد.

به گفته حجت الاسلام برقراری، می شود به عنوان یک پیشنهاد زوج‌های جوان فرم مخصوص وام را در دفتر ثبت ازدواج و در جریان جاری شدن خطبه عقد، امضا کرده و از این طریق به صورت آنلاین به بانک مربوطه ارسال شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: برای رفع مشکل و موانع اجتماعی ازدواج جوانان، همه نهادها و ادارات باید پای کار بیایند چراکه دولت انقلابی و مردمی با وجود تمامی مشکلات، پای کار آمده تا موانع و مشکلات مسیر ازدواج جوانان را رفع کند.

«یوسف خدرویسی» ، اعطای وام‌ ازدواج در کوتاهترین زمان را یکی از اقدامات ارزشمند دولت برشمرد و افزود: در این راستا بانک‌ها موظفند ظرف مدت ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده، وام‌ ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

مدیر موسسه سمن "مسیر مهر نوشیجان" نیز دراین آیین گفت: این نهاد مردمی فعالیت خود را با مجوز رسمی اداره ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و تا پیش از شیوع ویروس کرونا هر ماه بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی را در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کرد. 

"فاطمه شافعی" افزود: این برنامه نیز همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در قالب برنامه "آسان و آسمانی" با هدف ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و با حضور ۱۸ زوج جوان در دفتر امام جمعه ملایر برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین با حضور جمعی از زوج های جوان، خطبه عقد یکی از این زوج‌ها توسط امام جمعه ملایر جاری شد.

برچسب‌ها هفته ازدواج ملایر وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ازدواج ملایر وزارت ورزش و جوانان هفته ازدواج ملایر وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده ازدواج جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است