Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:17:13 GMT

کوهنوردان به بام استان سمنان صعود کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۲۲۹

کوهنوردان به بام استان سمنان صعود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کوهنوردان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود موفق شدند به قله شاهوار معروف به بام استان سمنان صعود کنند.

علیرضا مصدق، مسؤول گروه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: قله شاهوار با ارتفاع سه هزار و ۹۴۵ متر به‌عنوان بلندترین قله (بام) استان سمنان است و یکی از مجموعه قلل سیمرغ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قله شاهوار یک مخروط عظیم و خوابیده است که بخشی از رشته‌کوه البرز محسوب می‌شود؛ شاهوار به‌عنوان بلندترین قله استان سمنان در مرز شهرستان‌های شاهرود و گلستان قرار دارد.

مسؤول گروه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: قله شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و شرق شهرستان تاش و غرب روستای ابرسج و در جنوب روستای سیاه مرزکوه جا گرفته است.

مصدق گفت: صعود مشترک کوهنوردان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به بام استان سمنان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای تکریم مقام مدافعان سلامت انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه کوهنوردی یک ورزش تمام‌عیار فیزیکی است، بیان کرد: تقویت تمرکز و افزایش بازدهی ذهنی، کاهش استرس و تقویت سلامت روان، تقویت روابط دوستانه و اجتماعی و افزایش اعتمادبه‌نفس، استقلال و تقویت مهارت‌های زندگی از تأثیرات مثبت کوهنوردی است.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: قله شاهوار شاهرود بام استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استان سمنان علوم پزشکی قله شاهوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور

تیم هندبال فتح نماینده قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور که مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها رسیده بود با کسب نتایج ضعیف از صعود به لیگ دسته اول بازماند.
تیم هندبال فتح در دیدار اول به مصاف پارس پویان بهبان رفت و با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ حریف خود را شکست داد. در دیدار دوم بازی را با نتیجه ۳۲ بر ۳۷ به تیم نجف‌آباد واگذار کرد؛ و در دیدار پایانی نیز در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ برابر تیم کات شاهرود شکست را متحمل شد.
لازم به ذکر است؛ چهار تیم کات نوین شاهرود و فتح قم از منطقه شمال و پارس پویان سوزیانا بهبهان و نجف‌آباد از منطقه جنوب به مرحله نهایی رسیده بودند تا تکلیف تیم‌ها برای صعود به لیگ دسته اول کشور مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی