Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های فراوانی در عرصه کشاورزی برخوردار است و در صورت برنامه‌ریزی هدفمند می‌تواند نقش پررنگی در تأمین و تقویت امنیت غذایی کشور ایفا کند.

به گزارش ایران آنلاین، مدیرکل دفتر امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان، گفت: تأمین امنیت پایدار غذایی با استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی و همینطور بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و فنآور از راهبردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید سعید راد با اشاره به نتایج مثبت طرح مردمی‌سازی یارانه، و نقش پررنگ وزارت جهاد کشاورزی در ارتقا امنیت غذایی در کشور، تحقق توفیقات بدست آمده در اجرای این طرح را حاصل هم‌افزایی میان همه تولیدکنندگان زیر بخش‌های کشاورزی و مسئولان دستاندرکار این بخش دانست و رسیدن به استقلال غذایی کشور را علیرغم شرایط ناشی از تحریم‌های ظالمانه، منوط به تداوم این هم‌افزایی و همدلی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی استان مرزی سیستان و بلوچستان و قابلیت های کشاورزی آن در تولید تنوعی از محصولات بویژه محصولات گرمسیری گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های هدفمند مبتنی بر آینده‌پژوهی به سمت تبدیل این استان به قطب کشاورزی جنوب شرق کشور حرکت کرد.
محمدی به ظرفیت‌های ممتاز سیستان و بلوچستان در تأمین گوشت قرمز،  شیلات و آبزیان، تولید محصولات خارج از فصل و میوه‌های گرمسیری را از امتیازات ناب کشاورزی این منطقه عنوان و بر توسعه زیرساخت‌های بخش‌ کشاورزی، توسعه کشاورزی مدرنیزه، اصلاح الگوی کشت، توسعه صنایع تبدیلی در این بخش تأکید کرد و افزود: در این صورت می توان به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در این منطقه امیدوار شد امری که می‌تواند اقتصاد این خطه از ایران زمین را متحول کند.
گفتنی است، در این مراسم سید محمدرضا سیدحسینی به عنوان سرپرست جدید جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان معرفی و از محمدعلی نیکبخت رئیس اسبق این سازمان تقدیر و تشکر شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌ المللی اکسپو از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه، استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار گفت: غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

کد خبر 748318

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان