Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@04:04:42 GMT

برنامه‌های متنوع رادیو صبا به مناسب «روز قلم»

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۲۷۷

برنامه‌های متنوع رادیو صبا به مناسب «روز قلم»

رادیو صبا به مناسبت «روز قلم» و با تدارک برنامه‌های مختلف، نگاهی متفاوت به گرامیداشت این روز ملی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رادیو صبا، این شبکه رادیویی چهاردهم تیرماه به مناسبت روز قلم در برنامه‌های مختلف با نگاهی متفاوت این روز را گرامی می‌دارد.

نامگذاری این روز به چهاردهم سال ۱۳۸۱ بازمی‌گردد؛ اعضای انجمن قلم ایران مدت‌ها در پی اختصاص و انتخاب یک روز خاص برای اهالی فرهنگ و قلم بودند تا در این روز بتوانند برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای اهالی قلم برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه پس از بررسی تاریخ‌های متفاوت تصمیم به آن گرفته شد که روز قلم ریشه در فرهنگ و تاریخ ملی داشته باشد، از این‌رو روز چهاردهم تیرماه از طرف این انجمن به عنوان روز قلم پیشنهاد شد و در نهایت به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

برنامه زنده «صبح صبا» که با هدف اطلاع‌رسانی به مردم هر روز از ساعت ۶:۱۵ همراه مخاطبان می‌شود در بخش فرهنگی خود با نگاهی متفاوت به گرامیداشت این روز می‌پردازد و این سوال را برای مخاطبان مطرح می‌کند که «اگر قرار باشد یک جمله از خود به یادگار بگذارند آن چیست؟»، این برنامه به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ‌مهر و اجرای مهبد قناعت‌پیشه راهی آنتن خواهد شد.

برنامه ادبی «دفتر تابستان» نیز با عنوان موضوعی «قلم گمشده» همراه مخاطبان می‌شود و امیرحسین مدرس در این برنامه با لحنی شیرین برای مخاطبان داستان‌هایی با موضوع فرهنگ و تابستان می‌خواند. دفتر تابستان ساعت ۱۴:۳۰ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین تقدیم مخاطبان خواهد شد.

برنامه طنز «دنیای بی‌من» روز سه‌شنبه به مناسبت روز قلم یک روز را برای مخاطبان بدون نویسنده و کتاب به تصویر می‌کشد. این برنامه با رویکرد طنز و سرگرمی در قالب نمایش به این موضوع می‌پردازد. دنیای بی‌من ساعت ۱۵ به تهیه‌کنندگی نسیم صباغان همراه مخاطبان خواهد شد.

کد خبر 331433

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رادیو صبا روز قلم امیرحسین مدرس تاریخ ملی طنز و سرگرمی انجمن قلم ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روز قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت