Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@07:26:29 GMT

بلاگرهای مجازی بلای جان زندگی‌های واقعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۴۶۱۵

بلاگرهای مجازی بلای جان زندگی‌های واقعی هستند

معصومه آقامیری گفت: افراد جامعه نیاز به تفریح دارند و بلاگرها در عمل در سایه غفلت مسئولین از این نیاز برای اوقات فراغت سوء استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه آقامیری کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: افراد جامعه نیاز به تفریح دارند و بلاگرها در عمل از این نیاز در سایه غفلت مسئولین برای اوقات فراغت سوء استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بلاگرهای مجازی بلای جان زندگی واقعی شده اند، ادامه داد: این بلاگرها ضمن ترویج مصرف گرایی، بسیار هوشمندانه افراد را جذب و در مخاطبین نیاز کاذب ایجاد کرده و آنها را تشویق و ترغیب به خرید می کنند.    آقامیری افزود: زندگی این بلاگرها در فضای مجازی به صورت ویترین است و با حقیقت فاصله زیادی دارد.   این کارشناس تصریح کرد: این بلاگرها با به تصویر کشیدن آرزوها و ایده آل ها درآمدزایی می کنند اما بعد از اینکه به خودتان می آیید متوجه می شوید این محصولی که خریدید اصلا مورد نیازتان نبوده اما تحریک شده و سفارش داده اید.   وی با بیان اینکه امروز بسیاری از مدهای غیر واقعیِ اینستاگرام به فضای حقیقی راه پیدا کرده اند، گفت: بیشتر دنبال کنندگان این بلاگرها اطلاعات رسانه ای کمی دارند و با پیروی از این ها می خواهند در جامعه جلب توجه کنند.   آقامیری گفت: مسئولین باید برای فعالیت بلاگرها در فضای ولنگار مجازی قوانینی را طراحی کنند تا آسیب های آن به جامعه کشیده نشود.    آقامیری در خاتمه با بیان اینکه اتلاف زمان، مهمترین خروجی گذراندن اوقات فراغت در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: اگر با دانش و مدیریت زمان در این فضا وارد نشویم ضمن غرق شدن در آن ممکن است درگیر آسیب های روحی، روانی و مالی آن شویم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!