Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های درس کشور ایمن هستند  افزود:  در زمان حاضر ۱۰۳ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

وی ادامه داد: از این شمار ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس تخریبی و ۶۸ هزار کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که ساماندهی آنها از جمله سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخشانی مهر تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام بویژه خیرساز را از جمله دیگر اولویت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این شمار ۹هزار کلاس به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز است که باید تکمیل شوند.

وی اضافه کرد: در این پروژه ها خیّر سهم خود را تامین کرده و پروژه برای تامین سهم دولت معطل مانده که در زمان حاضر برای این امر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قانون است که در صورت تخصیص امکان ساماندهی بخشی از این کلاس‌های درس وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس در باره مدرسه های کپری گفت: شمار کلاس‌های کپری در سطح کشور زیر ۵۰۰ کلاس است که در مجموع برخی از این کلاس‌ها شامل نوکپرها هستند که فضای مناسبی برای مناطق صعب العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر است به شمار می روند.

رخشانی مهر تاکید کرد: بنابراین کلاس‌های درس کپری در صورتی که به سمت کلاس‌های نوکپرها با معماری مناسب بروند فضای مناسبی برای آموزش به شمار می‌‎روند.

وی در مورد کلاس‌های کانکسی گفت: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاس‌های کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد اما برنامه این سازمان برای کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر بخشی از آنها کلاس‌های الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.

رخشانی مهر اضافه کرد: تلاش شده با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم نامه به صورت مشارکتی شامل ۴۰ درصد سهم بنیاد برکت و ۶۰ درصد سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این کلاس‌ها تعیین تکلیف شوند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مهراله درخشانی مهر مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور بوشهر سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدرسه سازی توسعه و تجهیز مدارس سازمان نوسازی کلاس های درس کلاس ها رخشانی مهر هزار کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است