Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، یک منبع آگاه از تحولات جدیدی که قرار است در روند روابط دیپلماتیک ایران و عربستان رخ دهد، پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه فاش کرد: انتظار می‌رود از سرگیری مناسبات میان عربستان و ایران در بغداد و با حضور مسئولان سعودی و ایرانی و با مشارکت مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع تاکید کرد: مذاکراتی که الکاظمی هفته گذشته در جده و تهران انجام داد، منجر به روشن شدن بسیاری از پرونده‌های لاینحل میان دو کشور شد؛ امری که می‌تواند به کاهش تنش‌ها در کل منطقه کمک کند.

منبع یاد شده در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسئولان سعودی پیش از نشست نیمه ماه جولای جاری به بغداد سفر خواهند کرد، گفت: این امر نیازمند ترتیبات و هماهنگی‌ها میان سه پایتخت است.

الفرات نیوز گزارش داد: امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان روز گذشته از دمشق اعلام کرد که تهران از سرگیری روابط با عربستان و نیز بازگشایی سفارتخانه های دو طرف و شروع گفتگوی سیاسی استقبال می کند.

گفتنی است که پیش از این هم اعلام شده بود که مذاکرات جدید میان ایران و عربستان دیپلماتیک خواهد بود.

کد خبر 5530528

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران عربستان سعودی بغداد روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ناتو فلسطین عراق سوریه مسکو ایران ترکیه انگلیس جو بایدن لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «در عربستان گفتگوی بسیار سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌ راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن تاکید کرد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور