Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:36:59 GMT

رقابت ۹۰ شطرنج باز ناشنوا در انتخابی تیم ملی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۰۵۱

رقابت ۹۰ شطرنج باز ناشنوا در انتخابی تیم ملی

رییس انجمن شطرنج ناشنوایان از رقابت ۹۰ شطرنج باز در دو بخش زنان و مردان برای تشکیل تیم ملی بعد از ۲ سال خبر داد.

مجتبی دانشفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج ناشنوایان با حضور ۹۰ ورزشکار زن و مرد از ۱۳ استان در حالی در فدراسیون شطرنج در حال برگزاری است که پس از ۲ سال به دلیل کرونا و تعطیلی اردوها، فعالیت این رشته دوباره از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این مسابقات در ۴ روز و در ۷ مرحله برگزار می‌شود که در پایان نفرات برتر به تیم ملی دعوت خواهند شد. با توجه به این که تاکنون شطرنج‌بازان ناشنوا هیچ اعزامی به مسابقات برون مرزی نداشتند، سعی داریم پس از تشکیل تیم ملی و تقویت ورزشکاران شرایط حضور آنان را در مسابقات برون مرزی فراهم کنیم و کم کم جایگاه شطرنج ناشنوایان را همانند افراد سالم در آسیا و جهان مطرح کنیم.

رییس انجمن شطرنج ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای تقویت تیم شطرنج ناشنوایان دارید؟ افزود: در جهت تقویت شطرنج بازان ناشنوا سعی داریم با جذب مربیان طراز اول آنان را تحت آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای قرار دهیم و سپس با اعزام به تورنمنت‌های برون مرزی و ارزیابی از وضعیت‌شان، تیم خوبی را برای مسابقات آینده و به ویژه المپیک تشکیل دهیم.

وی افزود: چون هنوز از مربیان و داوران خاص ناشنوا در این رشته برخوردار نیستیم، ابتدا باید از تجارب مربیان و داوران فدراسیون شطرنج بهره‌مند شویم و کم کم در مسیری پیش برویم که در خصوص مربیان و داوران ناشنوا به خودکفایی لازم برسیم.

دانشفر در پایان اظهار کرد: بعد از تشکیل تیم ملی سعی داریم با جذب مربیان خوب هر چه سریع‌تر برنامه‌های اجرایی خود را در استان‌ها نیز عملیاتی کنیم و با آموزش حرفه‌ای کم کم جایگاه شطرنج ناشنوایان را نیز همانند افراد سالم در میادین آسیایی و بین‌المللی پررنگ کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج ناشنوایان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه