Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از خانه خلاق فعال در حوزه مکاترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک اعلام کرد: خانه‌های خلاق و نوآوری می‌توانند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه را در مناطق محروم شکوفا کنند.

به گزارش ایسنا، پرویز کرمی در این بازدید با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری در ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و تبدیل ایده به محصول و خدمت دانش‌بنیان و خلاق گفت: خانه‌های خلاق و نوآوری بستری هستند تا ضمن ارائه خدمات یادگیری، زمینه برای بروز ایده‌های نوآورانه و تبدیل ایده به پدیده سرگرمی آموزی و در نهایت شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه آموزش، مهارت افزایی، اشتغال و تولید فعال هستند و تمامی زمینه‌های بالقوه در حوزه خلاق از اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی گرفته تا حوزه فناوری‌های نرم مانند سرگرمی، گردشگری، تولید محتوای آموزشی، یادگیری، نوآوری‌های اجتماعی و ... را پوشش می‌دهند. این خانه خلاق و نوآوری نیز پلتفرمی نوآورانه و جذاب در حوزه آموزش و یادگیری و برای ترویج و توسعه دانش و فناوری هوش مصنوعی، رباتیک و حوزه‌های وابسته در میان گروه‌های نوجوان و جوان جامعه است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با بیان این‌که خانه‌های خلاق و نوآوری می‌توانند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور را به مرحله ظهور و شکوفایی برسانند، ادامه داد: می‌توانیم در هر استانی از توان خانه‌های خلاق و نوآوری استفاده کنیم تا زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هرآن چه که در این خانه‌های خلاق و نوآوری متمرکز شده تا ایده را به محصول و خدمت خلاق تبدیل کرده و نوجوانان را آموزش دهد، در سایر شهرها نیز پیاده‌سازی شود و نیروی انسانی جوان و خلاق سایر شهرها و استان‌های کشور نیز از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند و برای همین منظور در سفرهای استانی دکتر رئیسی، رئیس جمهوری ایران برای هر استان ۵ خانه خلاق و نوآوری مصوب شده است که به همت فعالان زیست بوم نوآوری با کمک استانداران، پارک‌های علم و فناوری و بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

بستری برای توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی و رباتیک

خانه خلاق و نوآوری موسیتو، در حوزه‌های فناورانه‌ای چون هوش مصنوعی، ربات‌ها، شبکه‌های عصبی و حسگرها فعالیت می‌کند و در حوزه رباتیک نیز در حوزه ملی و بین‌المللی دستاوردهایی داشته است. از محصولات ایران‌ساخت این خانه خلاق و نوآوری می‌توان به «ربات انسان‌نمای موسیتو» اشاره کرد که از۳۴ درجه آزادی برخوردار است و از فناوری‌های مختلفی چون هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حسگرها بهره می‌برد.

به گزارش معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در حال حاضر در خانه خلاق و نوآوری چهار شرکت خلاق حضور دارند و در فضایی ۶۰۰ متر مربعی ایده‌های نوآروانه خود را به محصول و خدمت تبدیل می‌کنند. استفاده از ظرفیت‌هایی چون آموزش، مشاوره، فضای استقرار استارت‌آپ‌ها، کارگاه‌های اشتراکی، دوره‌های تخصصی کار با تجهیزات، مدیریت زمان، منابع انسانی و تیم‌سازی از خدماتی است که خانه خلاق و نوآوری موسیتو به مخاطبان و شرکت‌های خلاق مستقر ارائه می‌دهد.

کمک به آموزش، یادگیری و سرگرمی‌آموزی از اهداف اصلی خانه خلاق و نوآوری موسیتو در کنار شکل‌دهی به شرکت‌های خلاق است، خانه خلاق و نوآوری موسیتو در باغ کتاب تهران مستقر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری خانه خلاق هوش مصنوعی خانه خلاق و نوآوری موسیتو خانه های خلاق و نوآوری هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرپرست پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه اراک در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در رویداد هوش مصنوعی از ایده تا ثروت، در سه روز در خدمت دانشجویان و علاقه‌مندان به این رویداد هستیم. 
ریحانیان افزود: علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی در این رویداد می‌توانند ایده پردازی کرده و این طرح‌ها را برای ما ارسال کنند.
او با اشاره به اینکه طرح‌های برتر جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، افزود: استفاده از هوش مصنوعی محدود نیست و در هر حوزه‌ای که افراد بتوانند از هوش مصنوعی استفاده کنند می‌توانند ایده ارسال کنند و از طرح‌های آنان استقبال خواهد شد.
در انتهای این همایش تعدادی از دانشجویان با مطرح کردن سؤالات خود در خصوص هوش مصنوعی پرداختند.

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»