Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:02:13 GMT

آمار فرزندآوری در نهاوند بسیار پایین است 

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۲۴۷

آمار فرزندآوری در نهاوند بسیار پایین است 

ایسنا/همدان سرپرست اداره ورزش و امور جوانان شهرستان نهاوند گفت: متاسفانه آمار فرزندآوری در این شهرستان بسیار پایین است و اجرای قانون تکریم خانواده می‌تواند برای حل این مشکل راه‌گشا باشد.

به گزارش ایسنا، سلیمان جوانمردی روز دوشنبه ۱۳ تیر در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان اظهار کرد: طبق آمارهای ثبت شده اداره ثبت‌احوال در سال گذشته در شهرستان نهاوند به ازای هر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ واقعه ولادت یک واقعه وفات ثبت شده است که این نشان می‌دهد آمار فرزندآوری در شهرستان بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: اگر قانون تکریم خانواده در شهرستان اجرا شود قطعا در افزایش آمار فرزندآوری در شهرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

جوانمردی ادامه داد: در سال ۹۱ به ازای هفت ازدواج ثبت شده در شهرستان یک مورد طلاق ثبت شده و در سال ۹۸ به ازای ۳.۲ مورد ازدواج در شهرستان یک مورد طلاق به ثبت رسیده است که این روند در سال گذشته بهبود پیدا کرده و به ازای هر پنج مورد ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است.

وی افزود: هم‌چنین در سال گذشته هزارو ۳۸۲ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان در شهرستان پرداخت شده است.

جوانمردی خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مشکلاتی وجود دارد و مردم از بانک‌ها گلایه دادند و خلائی که در این رابطه وجود دارد این است که بر عملکرد بانک‌های عامل شهرستان در این خصوص نظارتی وجود ندارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان نهاوند اضافه کرد: در هفته ازدواج کارگاه آموزشی ازدواج در شهرستان برگزار شد که این کارگاه به مدت یک هفته به متقاضیان مشاوره ارائه می‌دهد.

وی در ادامه به بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ فضای ورزشی دولتی و ۳۵ باشگاه ورزشی خصوصی در اختیار جوانان و نوجوان شهرستان قرار دارد که امسال استقبال از این اماکن ورزشی بسیار خوب بوده است.

جوانمردی بیان کرد: متاسفانه کمبود استخر در شهرستان از جمله خلأها و آسیب‌هایی است که برای پرکردن اوقات فراغت نوجوان و جوانان وجود دارد و تقاضا برای استخر در شهرستان زیاد است ولی متاسفانه در حال حاضر فقط یک استخر در شهر نهاوند فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان کاهش جمعیت فرزندآوری استانی شهرستانها آمار فرزندآوری ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای گمنام چاراویماق گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

وی افزود: همه شهدا در راه قرآن، اسلام و امام حسین از بهترین دارایی خود گذشتند وهیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باختگی پایمال شود.

وی با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می‌کنند خاطرنشان کرد: اینکه مسئولان ما با شوکت و اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

امام جمعه تبریز صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک و وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و با تجلیل از جوانان مدافع حرم افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روز‌های دفاع مقدس نیستند.

 آیت الله آل هاشم درسفر یکروزه خود به چاراویماق باخانواده رزمنده مدافع حرم دیداروتجلیل کردند.

رونمایی از شهیدشاخص بسیج ورزشکار ومدافع حرم شهید شبان گورچین قلعه توسط آیت اله آل هاشم از برنامه‌های دیگر امروز دراین یادواره شهدا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند