Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق با ابلاغ مصوبه‌ای از افزایش نقدینگی به‌واسطه کارمزدها در شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «منوچهر میرزایی» با اشاره به ابلاغیه روز گذشته این مدیریت به تمامی شرکت‌های کارگزاری اظهار کرد: بخش نخست این ابلاغیه به مصوبه کاهش میزان مکسوره از درآمد ناشی از کارمزد معاملات متعلق به شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت‌های کارگزاری به منظور انتقال به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه / تثبیت بازار سرمایه باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سال ۱۳۹۹ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ۳۷.۵ درصد از کارمزد معاملات روزانه شرکت‌های کارگزاری از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه کسر و به حساب صندوق توسعه بازار برای اهداف حمایتی از بازار سرمایه واریز می‌شد.

میرزایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه حاضر، ۳۷.۵ درصد کارمزد به ۳۵ درصد تقلیل یافته، تصریح کرد: بر این اساس، ۲.۵ درصد میزان مکسوره از درآمد کارمزد کارگزاران کاهش پیدا می‌کند؛ به بیانی دیگر، نقدینگی بیشتری از کارمزدها در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار می‌گیرد.

این مدیر ارشد سازمان بورس با اشاره به بخش دوم این ابلاغیه، اذعان کرد: بخش دوم به نحوه و میزان ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه توسط شرکت‌های کارگزاری مرتبط است.

او افزود: بر این اساس، طبق ماده ۱۴ و ۱۵ اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، شرکت‌های کارگزاری می‌توانستند با مراجعه به مدیر صندوق، درخواست ابطال ۲۵ درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری را ارائه و وجوه خود را دریافت کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس تصریح کرد: جنبه دوم این مصوبه، به رویه اجرایی نحوه درخواست ابطال ۲۵ درصد واحدهای متعلق به شرکت‌های کارگزاری اختصاص دارد و با این مصوبه به طور رسمی به شرکت‎های کارگزاری اجازه داده شده است تا با مراجعه به مدیر صندوق درخواست ابطال بخشی از یونیت‌هایی که در صندوق توسعه دارند را در هر سال ارائه و نقدینگی خود را دریافت کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار سهام ، بورس ، سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سهام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری بازار سرمایه اوراق بهادار سرمایه گذاری سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است