Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدکمال حسینی ظهر امروز در جلسه شوای مهارت استان کردستان در سنندج، ارایه آموزش‌های هدفمند و اشتغال‌آفرین را ضروری برشمرد و گفت: هم اکنون ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی استان ابلاغ شده است.

وی مشاغل خانگی در استان را نیازمند آموزش دانست و افزود: آموزش‌های هدفمند و افزایش مهارت‌های عمومی به ایجاد اشتغال در جامعه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار واحدهای بزرگ را ضروری دانست و خواستار برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های کسب و کار شد.

سال گذشته ۲،۴ میلیون نفر ساعت آموزش در بخش خصوصی ارایه شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان هم تعهد آموزشی سالانه این اداره کل دربخش دولتی را چهار میلیون نفر ساعت ذکر کرد و گفت: سال گذشته ۲،۴ میلیون نفر ساعت آموزش در بخش دولتی ارایه شده است.

فردین وکیلی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال تولید، دانش بنیان، استغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری این شعار بیانگر اهمیت مهارت آموزی است و در این راستااین موضوع امسال به صورت ویژه در استان پی‌گیری خواهد شد.

وی سکونتگاه‌های غیررسمی را جزو دغدغه اجتماعی این نهاد دانست و افزود: در سه ماهه نخست امسال با رویکرد توانمندسازی دراین مناطق ۳۵ هزار نفر ساعت به تعداد ۲۸۰ نفر از آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی ارایه آموزش به معتادان بهبود یافته، سربازان، آسیب دیدگان اجتماعی(معلولین)، سربازان، زنان سرپرست خانوار و دانشجویان را ازقشرهای جامعه هدف فنی‌و حرفه‌ای بیان کرد و افزود: در سه ماهه امسال ۱۱هزار نفر ساعت آموزش به دانشجویان ارایه شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه امسال ۴۴ هزار نفر ساعت آموزش به تعداد ۳۸۲ زندانی و ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش به ۶۱۷ سرباز ارایه شده است.

وکیلی با اشاره به تاثیرات آموزش‌های فنی حرفه‌ای و ارتقا و توانمندسازی اپراتورهای cng، ارتقا کنتورخوان‌ها و امدادگران گاز، ارتقا سیم بانان برق و ارتقا و توانمندسازی کارگران صنعت ساختمان را از پیامدهای آموزشی ارتقا شغلی برشمرد.

وکیلی تعداد مراکز آموزشی دولتی را ۱۶ مرکز، تعداد مراکز آموزشی آزاد را ۲۳۵ مرکز و تعداد کارگاه‌های آموزشی ثابت را ۹۱ مرکز عنوان کرد و گفت: در کارگاه‌های آموزشی بخش خصوصی ۸۰۰ مربی و در کارگاه‌های آموزشی دولتی ۹۰ مربی فعالیت دارند.

به گفته وی ۱۹ تعاونی مرزنشین استان وجود دارد که ۲۸۰ هزار نفر جمعیت  را زیرپوشش قرار داده است.

وکیلی تدوین سند حرفه‌ای نان، تدوین سند حرفه‌ای پوشاک، کسب مدال طلا در رشته‌های صافکاری خودرو و فناوری اتومبیل و کسب مدال برنز در رشته‌های جوشکاری و کابینت‌سازی چوبی را از فعالیت‌های شاخص ملی استان بیان کرد.

مهارت آموزی باید در اولویت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان آموزش به نیروی کار را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و گفت: آموزش مهارت باید در اولویت نظام آموزش و پرورش و دانشگاه قرار گیرد.

فرزاد پیشکاری با اشاره به تغییر سبک زندگی از سنتی به ماشینی گفت: تغییر سبک زندگی نیازمند مهارت آموزی منجر به اشتغال است.

وی تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدرک منجر به ایجاد اشتغال نمی شود بلکه در کنار مدرک دانشگاهی باید فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم رافرا گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۶۶ درصد شهری و ۳۴ درصد روستایی هستند.

۴۲،۶ درجمعیت فعال استان مشارکت دارند، بیشترین اشتغال استان معادل ۴۸،۷درصد در بخش خدمات، سپس صنعت و کشاورزی اشتغال دارند.

شاخص بهبود فضای کسبو کار در استان ۲۵ درصداست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: سید کمال حسینی مدیرکل اقتصادی کردستان فنی حرفه ای نیاز بازار کار نفر ساعت آموزش ارایه شده هزار نفر حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود