Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چنین روزی، 11 بازی از 7 دوره مختلف جام جهانی برگزار شده است.

دوره پیش روی جام جهانی، در نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال جاری در اولین جام جهانی خاورمیانه در قطر، آغاز می شود.  در بخش جام جهانی در چنین روزی و به همت حسین خسروی، به مرور بازی‌های برگزار شده جام جهانی براساس روزهای تقویم می‌پردازیم.

طرفداری| در چنین روزی در چهارم جولای (13 تیر) مسابقات مختلفی از جام های جهانی 1954 تا 2014 انجام شده که تعدادی از بازی های مهم تاریخ آلمان هم در آنها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژرمن ها در چنین روزی، 2 حذف فوق العاده تلخ، صعود به نیمه نهایی، صعود به فینال و حتی قهرمانی جهان را تجربه کرده اند. همچنین در 4 جولای 98 بوده که تیم های پرستاره آرژانتین و هلند در فرانسه به مصاف هم رفته اند و برکمپ توانسته با گل فوق العاده تماشایی خود، راه صعود لاله ها به مرحله نیمه نهایی را هموار کند. 

چهارم جولای در تاریخ جام جهانی آلمان غربی 3-2 مجارستان؛ کفش‌هایی که معجزه کردند

در آن دوره، زوج فرانس پوشکاش و ساندرو کوچیس از مجارستان، تا قبل از فینال، 15 گل زده بودند و مجارستان با بردهای پرگل مقابل اروگوئه و برزیل به عنوان قهرمان و نایب قهرمان دور گذشته، پای به فینال گذاشته بود. در بازی دور گروهی مقابل آلمان، کوچیس 4 گل به آلمان زده بود و مجارها به عنوان قهرمان المپیک و تیمی که برای 4 سال بود روی باخت به خودشان ندیده بودند، 8 به 3 مانشافت را در هم کوبیدند.

مجارها آن قدر از قهرمانی تیم خود مطمئن بودند که از خیلی قبل، 17 مجسمه از اعضای تیم‌شان آماده و در کشورشان نصب کرده بودند. ده دقیقه اول بازی هم کاملا به سود آنها پیش رفت و  توانستند با گل های دقایق 6 و 8 پوشکاش و شیزبور، از حریف پیش بیفتند، اما آلمان ها خیلی زود به بازی برگشتند و تا دقیقه 18، بازی را 2 به 2 مساوی کردند. در کمال شگفتی، ژرمن‌ها در ادامه و در دقیقه 84 توسط هلموت ران، به گل سوم هم رسیدند و بعد از آن، فقط دفاع کردند. در لحظات پایانی داور در یک صحنه مشکوک به آفساید، گل پوشکاش را مردود اعلام کرد و تورک توانست درون دروازه، سه مهار فوق العاده داشته باشد.

گزارش به یادماندنی هربرت تسیمرمان  در آن بازی هنوز هم مو به تن آلمانی ها سیخ می کند: "ران باید از پشت محوطه ضربه بزنه. ران شوت می کنه. گل، گل، گل، آلمان قهرمان جهان شد." بعد از بازی، یکی از دلایل موفقیت ژرمن‌ها مشخص شد. این تیم از کفش‌های جدید آدیداس استفاده می کرد و بازیکنان آلمان توانستند بین دو نیمه استوک‌های خودشان را عوض کنند و از استوک‌های بلندتری بهره ببرند تا بتوانند در زمین خیس، بهتر بدوند. تاریخ پرشکوه فوتبال آلمان همین جا در بِرن آغاز شد. 

در همین رابطه بخوانید: 

جام جهانی ۱۹۵۴؛ شاید معجزه برن بدون این کفش‌ها شدنی نبود

فریتز والتر؛ مردی که امیدهای یک ملت را بر دوش داشت

آلمان (4)1-1(3) انگلیس؛ اولین فینال در قالب آلمان متحد

انگلیس تحت رهبری بابی رابسون با حضور ستاره هایی چون پیتر شیلتون، دیوید پلات، پل گاسکوئین و گری لینکر برای تکرار خاطرات خوش 1966 راهی ایتالیا شده بود و بکن باوئر که قهرمان 1974 شده بود، می خواست قهرمانی جهان را به عنوان سرمربی آلمان هم تکرار کند. دو تیم با گل های دقایق 60 و 80 آندریاس برمه و گری لینکر به تساوی رسیدند و با وجود خوردن ضربات متعدد به تیرک، در وقت های اضافه هم گلی به ثمر نرسید تا راهی ضربات پنالتی شوند. 

آلمانی ها توسط برمه، ماتئوس، ریدله و تون همه ضربات خود را گل کردند. در طرف مقابل، لینکر، بردزلی و پلات گل زدند، ولی پیرس و وادل ضربات خود را از دست دادند تا ژرمن ها راهی فینال شده و انگلیسی ها به رده بندی بروند.

هلند 2-1 آرژانتین؛ دنیس برکمپپپپپپپپپ

هلند و آرژانتین بعد از حذف یوگسلاوی و انگلیس در مرحله یک هشتم جام جهانی 1998، به هم رسیده بودند. مسابقه با 2 گل زودهنگام از سوی پاتریک کلایورت و کلودیو لوپز شروع شد و تا دقایق پایانی نیمه دوم، هیچ کدام از دو تیم نتوانستند به گل دیگری برسند. در دقیقه 76، نومان مدافع وسط لاله ها با خطایی که روی دیگو سیمئونه مرتکب شد، با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شد. حدود 10 دقیقه بعد هم این آریل اورتگا بود که با سر به زیر چانه ادوین فن درسار زد تا کارت قرمز مستقیم داور بازی را پیش روی خود ببیند. 

با شروع مجدد بازی و در حالی که هر دو تیم 10 نفره شده بودند، فرانک دی بوئر توپ بلندی برای دنیس برکمپ فرستاد. برکمپ توپ را با مهارت بالایش کنترل کرد و با یک پشت پای پیش بینی ناپذیر، آیالا را از پیش رو برداشت تا با استادی تمام، توپ را به گوشه دروازه کارلوس روا فرستاده و تیمش را تک و تنها راهی جمع 4 تیم برتر مسابقات نماید. برکمپ پاس گل اول اورانخه را هم ارسال کرده بود و ستاره بی چون چرای این مسابقه خاطره انگیز و کلاسیک جام جهانی به حساب می رود. 

در همین رابطه ببینید:

صعود هلند به نیمه نهایی جام جهانی با برتری لحظات پایانی

19 سال از گل تاریخی دنیس برکمپ به آرژانتین در جام جهانی 98 فرانسه گذشت

آلمان 0-3 کرواسی؛ غروری که در هم شکست

ژرمن ها بعد از صدرنشینی در گروهی که یوگسلاوی، آمریکا و ایران را به خودش می دید، مکزیک را پیش رو برداشته بودند و کرواسی که اولین بار به عنوان کشور مستقل راهی جام جهانی شده بود، در حال یک تاریخ سازی بزرگ بود. کروات ها در دور گروهی بعد از آرژانتین دوم شده بودند و در یک هشتم نهایی رومانی را حذف کرده بودند. مسابقه مرحله یک چهارم نهایی کرواسی و آلمان، از شگفتی های بزرگ مسابقات بود، چون شاگردان بلاژویچ با درخشش داور شوکر، با 3 گل شاگردان برتی فوکس را در هم کوبیده و به اولین حضور رویایی خود در جام جهانی ادامه دادند. 

در همین رابطه تماشا کنید:

برتری 3-0 کرواسی مقابل آلمان و صعود به نیمه نهایی جام جهانی

آلمان 0-2 ایتالیا؛ همان همیشگی

ایتالیا و آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2006 مقابل هم قرار گرفتند تا یکی از آن دیدارهای کلاسیک خود را برگزار کنند. آلمان جام جهانی خوبی سپری کرده بود و با تیمی شاداب و پر از ستاره های جوان، آرژانتین را از دور مسابقات کنار زده بود. ایتالیا اما تیمی پخته راهی جام جهانی کرده بود و با رهبری مارچلو لیپی، از اصلی ترین مدعیان فتح جام به شمار می رفت. 

در این دیدار کلاسیک که به وقت های اضافه کشیده شد، فابیو گروسو، در برابر دیدگان شصت و پنج هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه وست‌فالن، در دقیقه 119 با یک ضربه پای چپ تمام کننده از داخل محوطه جریمه دروازه ینس لمان را باز و کاخ آرزوهای ژرمن ها را خراب کرد. تنها دو دقیقه بعد الساندرو دل پیروی تعویضی با یک چیپ زیبا موفق شد برای بار دوم دروازه میزبان رقابت ها را باز کند تا آتزوری با کسب یک پیروزی شیرین به فینال برلین برسد. آلمان مثل سالیان گذشته، در بازی های رسمی برابر ایتالیا شکست خورد. 

در همین رابطه بخوانید:

گروسو، گروسو، گل دی گروسو، گل دی گروسووو!

گل های بازی ایتالیا آلمان 2006 با 7 گزارش مختلف

فرانسه 0-1 آلمان؛ بردی که سخت به دست آمد

آلمان طی هر 3 دوره قبل از 2014، تا نیمه نهایی و فینال پیش رفته بود، ولی هیچ گاه به قهرمانی نرسیده بود. آنها در برزیل 2014 به سد محکم فرانسه به رهبری دیدیه دشان خورد، ولی با بازی عالی و تک گل متس هوملس، از پس رقیب قدرتمند برآمد تا راهی نیمه نهایی و رویارویی بزرگ با برزیل شود. 

 

اخبار داغ 

گابریل پین دستیار فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا شد + عکس حضور مهاجم سابق پرسپولیس در تمرینات پیکان + عکس پیشنهاد 80 میلیون یورویی چلسی برای ماتیاس دلیخت / گاتزتا توتی: رم از فروش زانیولو به یوونتوس پشیمان نخواهد شد

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست ویتنام و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام جهانی را زنده کرد.

تیم ملی فوتسال ازبکستان موفق شد ویتنام را شکست دهد و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضورش در جام جهانی را قطعی کند.

البته ازبکستان پیش از این به واسطه میزبانی جام جهانی 2024، حضورش در این تورنمنت قطعی بود و حالا با این پیروزی باعث شد تا یک سهمیه برای حضور در جام جهانی آزاد شود.

بنابراین مسابقات پلی آف میان چهار تیم حذف شده افغانستان، عراق، ویتنام و قرقیزستان شکل هیجان انگیزی به خود خواهد گرفت و حتی نفس‌گیر تر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

افغانستان روز جمعه (7 ثور) از ساعت (11:30 به وقت کابل) به مصاف عراق می‌رود و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به جام جهانی به مصاف برنده دیدار قرقیزستان – ویتنام در روز یکشنبه (9 ثور) خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • تایلند هم به جام جهانی صعود کرد
  • صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها
  • صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • «العین» به فینال آسیا صعود کرد/ «الهلال» و ستاره‌هایش حذف شدند