Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس معتقد است برای استفاده پساب‌های منطقه کشف‌رود در تولیدات کشاورزی باید مستندات مکتوب ارائه شود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت ساماندهی کشف‌رود که در سالن جلسات اداره‌ کل دیوان محاسبات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مساله بحران آب موضوعی است که در کشور ما باید برای آن برنامه‌ریزی کرد؛ در غیر این صورت بی‌برنامگی‌ در این زمینه می‌تواند باعث افزایش آسیب‌ها در کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، این تهدید را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.  

وی با اشاره به اینکه معضل پساب کشف‌رود در ابتدا جدی گرفته نمی‌شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که آسیب‌های مختلف بهداشتی ناشی از عدم استفاده صحیح از پساب‌ها به وجود آمده، موجب شده حل معظلات آن بر عهده وزارت نیرو قرار گیرد. در این زمینه لازم است وزارت نیرو گزارشات خود را به صورت مستند به ما ارائه کند که در حال حاضر آیا تمام پساب‌ها در تصفیه‌خانه‌ها می‌ریزد یا خیر.

پژمانفر گفت: هیات دولت در مورد معضل پساب‌ها مصوبه‌ صادر کرده است. این مصوبه مختص تهران نیست چرا که اگر این مصوبه مختص تهران بود، باید به فرماندار و یا استاندار آن ابلاغ می‌شد، نه وزارت کشور. مشهد دومین کلان‌شهر کشور است که این موضوع به صورت خاص در آن پیگیری می‌شود. معضلاب کشف‌رود باید از سوی دیوان محاسبات، شرکت آب منطقه‌ای استان، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها به دلیل شکایتی که به کمیسیون اصل ۹۰ صورت گرفته، پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استانداری خراسان رضوی نیز در این خصوص باید ورود کرده و رفع تکلیف کند، ادامه داد: طی صحبتی که با وزیر کشور داشتیم، مقرر شده وزارت کشور به صورت جدی به موضوع ورود کرده تا از ظرفیت ملی برای حل این معضل استفاده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید برای استفاده آب‌های این منطقه در بخش کشاورزی گزارش مکتوب ارائه دهد، گفت: باید گزارش مکتوب داشته باشیم که پساب‌ها در مشهد برای تولیدات محصول کشاورزی استفاده می‌شود یا این معضل فقط یک توهم است. باید برای این گزارشات جدول زمان‌بندی داشته باشیم چرا که این گزارش‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو نیز به دلیل کاشت سبزیجات و سیفی‌جات در آن منطقه باید آزمایشاتی انجام داده و به صورت میدانی رصد کند تا واقعیت مساله و آلودگی کشف‌رود روشن شود. اگر گزارشی از سوی سازمان غذا و دارو منتشر نشده، کوتاهی شده است چرا که این محصولات جزو خوراک مردم است و سازمان غذا و دارو در این خصوص تکلیف دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كشف رود نصرالله پژمانفر پساب فاضلاب آب و فاضلاب کشف رود پساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور چالش اصلی این شهرستان را مانند دیگر استان‌های شمالی، پسماند دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سطح آب در شهرهای ساحلی در حوزه پساب‌ها دچار چالش هستیم، البته پایش‌ها توسط همکاران به صورت مستمر انجام می‌شود و برای مکان‌هایی که دچار مشکل هستند جهت مدیریت پساب اخطار صادر می‌شود تا نسبت به سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند.

یاسر سالار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شعار امسال هفته‌ی زمین پاک «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در هفته‌ی زمین پاک برای ایجاد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در بین آحاد جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود، افزود: در روز جهانی زمین با مشارکت جوامع محلی و همکاران محیطبان به صورت‌ نمادین پاکسازی سواحل با هدف فرهنگ سازی انجام می‌شود تا محیط پیرامونی عاری از هرگونه زباله باشد.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور به طرح یک ساعت با محیطبان در مدارس جهت آشنایی دانش‌ آموزان با محیط زیست و پیرامون آن به صورت مستمر را از برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: باید آینده‌ای به دور از زباله داشته باشیم.

سالار افزود: محیط زیست مختص یک اداره و یا نهاد خاصی نیست، بلکه بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همگانی است و در همین راستا دوستداران محیط زیست و رسانه‌ها هم می‌توانند جهت تنویر افکار عمومی بین جوامع محلی برای داشتن زمینی پاک اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌لازم را انجام دهند.

رئیس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان نور یادآور شد: مردم می‌توانند با انجام کارهای کوچکی چون رها نکردن زباله در داخل رودخانه‌ها، جوی آب‌، جنگل، دریا و یا جایگزین کردم کیسه پارچه‌ای به جای کیسه نایلونی و خیلی از کارهای دیگر به داشتن محیط زیستی سالم کمک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد