Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هوزه هنری استان همدان، محمدمهدی سموات روز دوشنبه با بیان اینکه دانشنامه استان همدان در نوع خود اقدامی فاخر، پژوهشگرانه و عالمانه است، افزود: بر اساس بررسی های طولانی و دقیق مشخص شد که دانشنامه استان همدان کاری بسیار عالمانه، با ارزش و مبتنی بر پژوهش است و توان مادی و معنوی بسیاری را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه استان چاپ، ۴۰ عنوان در حال بررسی و آماده سازی و ۱۰۰ عنوان کتاب نیز برای چاپ در آینده پیش بینی شده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از ۱۷۰ عنوان کتاب یاد شده با وجود متانت علمی و پژوهشی، با رسالت‌ها و ماموریت‌های اصلی و تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی هم راستا نیست.

به گفته وی، این در حالی است که ۷۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی حوزه هنری، درگیر این فعالیت بود و با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی این نهاد، موجب خدشه به انجام وظایف سازمانی و سایر امور اولویت دار حوزه هنری شده است.

رییس حوزه هنری استان همدان، کاهش چشم گیر بودجه تخصیص یافته برای دانشنامه را دلیل دیگر تغییر مسیر دانشنامه استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه تخصیص یافته به دانشنامه نسبت به سال ۹۶ تقریبا به یک چهارم تقلیل یافته و در عین حال هزینه های آماده سازی و چاپ چندین برابر شده است به ناچار حوزه در دوره قبلی مجبور شد تا به علت کمبود منابع مالی تیراژ عناوین چاپ شده دانشنامه را تا ۵۰ جلد، یعنی در حد آرشیوسازی یک تحقیق علمی پایین بیاورد.

سموات، مسیر جدید دانشنامه استان همدان را جدی تر از گذشته و در مسیر تخصصی مأموریت های نهاد حوزه هنری انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن جمیع جهات و نیز مشکلات عدیده ای که بر سر راه دانشنامه وجود داشت لزوم انجام تدابیر جدیدی برای ادامه فعالیت ها در حیطه دانشنامه بدیهی بود

وی در خصوص پروژه جدید سال جاری دانشنامه استان همدان نیز گفت: پروژه مرحوم «محمد سماوات» مسئول تدارکات سپاه استان همدان دوران دفاع مقدس از شخصیت های برجسته، مؤثر، انقلابی و شاخص استان و همچنین پروژه تاریخ شفاهی و ساخت مستند هنرمند انقلابی همدان استاد «رضا برجی» رکورددار عکاسی جنگ در جهان و از همراهان شهید آوینی در برنامه آتی دانشنامه استان همدان قرار دارد.

برچسب‌ها شهر همدان حوزه هنری کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان حوزه هنری کتاب شهر همدان حوزه هنری کتاب دانشنامه استان همدان عنوان کتاب حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان