Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آخرین خبر‌ها قرار است تا پایان تیر از سامانه مودیان رو نماییقانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان پیشینه‌ای طولانی دارد و از سال ۸۳ طی قوانینی که وضع شد و در پی آن راه اندازی صندوق مکانیزه فروش به دستکاه‌ها تکلیف شد؛ اما به دلیل وجود مشکلاتی مانند عدم توانایی کدگذاری همه‌ی کالاها، این قانون اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک اقتصادی؛ پس از  سال ۸۷ با اجرایی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از اصناف دچار مشکل شدند و صدور فاکتور‌های صوری افزایش پیدا کرد و این مشکلات باعث شکل‌گیری قانون پایانه‌های فروشکاهی سامانه مودیان شد که بستر اصلی اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده است.   طبق این قانون مالیات بر ارزش افزوده با عدالت اجرایی خواهد شد و نوعی ضمانت اجرایی برای رصد جریان مالی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود.   قرار است صورت حساب‌های الکترونیکی برای رویداد‌های اقتصادی صادر خواهد شد که یک نسخه آن برای صحت سنجی معاملات، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت شود. سامانه‌ای که به طور تقریبی از برج هشت سال ۹۸ ابلاغ شد و ۱۵ ماه وقت داشت.

ایجاد شفافیت در معاملات و عدالت مالیاتی

خسرو فروغان گران سایه  رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با بیان اینکه مالیات زمانی ارزش دارد که شفاف باشد و عدالت در مالیات رعایت شده باشد گفت: بودجه بسیاری از  شهر‌های کشور‌های مختلف جهان از طریق مالیات تامین می‌شود، اما در کشور ایران براساس مالیاتی که دارد  دریافت می‌شود تامین می‌شود که در این حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و البته نیاز است که ساختار‌ها هم در این بخش اصلاح شود.

او با بیان اینکه قانون‌های مالیاتی که در حوزه اقتصادی و صنفی کشور گذاشته شده بود بسیار مناسب و کامل طراحی شده بود گفت: این قوانین باید به صورت کامل به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد تا عدالت اقتصادی در آن  رعایت شود.

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی یادآور شد: به طور مثال امروز ما بیشترین میزان قاچاق مالیات را در کشور داریم و زمانی که قاچاق وارد کشور می‌شود عوارض ورودی و عوارض مختلفی که باید در این زمینه اخذ شود را قاچاقچی پرداخت نمی‌کند و تمامی این اقلام هم  وارد بازار شده، اما باز هم مالیات را قاچاقچی پرداخت نمی‌کند تمامی این اقدامات خود زمینه ساز تورم می‌شود که به دنبال آن فساد اقتصادی ایجاد می‌شود بنابراین باید دولت در اجرای طرح  سامانه مودیان مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی در این حوزه هم تمهیدات لازم را به کار گیرد.

فروغان گران سایه تاکید کرد: دولت باید در کشور علاوه بر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی برای پایانه‌های فروشگاهی که خود زمینه ساز کاهش کسری بودجه می‌شود از افرادی که شغل‌های کاذب دارند و فعالیت‌های غیر قانونی و زیر زمینی انجام میدهند چه در حوزه خرید و چه در حوزه فروش و تولید شناسایی شود و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشود و تمهیدات لازم برای اخذ مالیات از آن‌ها صورت گیرد با اجرای این چنین اقداماتی انصاف مالیاتی هم اجرایی خواهد شد.  

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی با بیان اینکه امروزه بسیاری از شرکت‌ها و بسیاری از مراکزی هستند که کار اقتصادی انجام می‌دهند مالیات بر آن‌ها تعلق نمی‌گیرد افزود: دولت باید در این حوزه  هم مانند پایانه‌های فروشگاهی ورود کرده و از تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی باید مالیات دریافت کند با اجرای چنین اقداماتی شاهد برقراری کامل عدالت خواهیم بود و از سوی دیگر تمامی راه‌های فرار مالیاتی و همچنین اقداماتی که در حوزه دریافت مالیات به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شد بسته می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که اگر سامانه راه اندازی بشود میتواند از کسری بودجه جلوگیری کند؟ گفت: بله می‌تواند جبران کند، اما نباید فراموش کنیم که بیش از هفتاد درصد کسری‌های اقتصادی ما توسط قاچاقچیان و افرادی که شناسنامه دار نیستند و واحد تولیدی مشخصی ندارند شامل می‌شود و در حقیقت اصل در آمد کشور دست این بخش است زمانی می‌توانیم سراغ کسانی که شناسنامه دار هستند برویم که نگذاریم که حق این بخش پایمال شود.

فروغان گران سایه تصریح کرد: دولت باید همزمان با راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی در حوزه پایانه‌های فروشگاهی به سراغ کسب و کار‌های غیر مجاز، تولیدی‌های زیر زمینی و قاچاق رود که قابل رصد هم هستند که البته باید در این حوزه اقدامات با سرعت و پیگیری بیشتری صورت گیرد و در واقع مشکل اصلی دست کسانی هست که فعالیت غیر قانونی می‌کنند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی سامانه مودیان مودیان مالیاتی فرار مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد