Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین مجتبی دستمالچیان، رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، با اشاره به اینکه چیپس پلی استر، از مهمترین مواد اولیه مورد نیاز تولید الیاف و نخ در حلقه ابتدائی زنجیره ارزش صنعت نساجی که تولید داخلی این محصول انحصاری در اختیار شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (ماهشهر) است، گفته که طی سال‌های اخیر به دلیل بیشتر بودن میزان تقاضا از میزان عرضه، دسترسی به این ماده در بورس با رقابت بسیار زیاد و تلاطم‌های فراوان همراه بوده و انجمن صنایع نساجی ایران همواره پیگیر افزایش کف عرضه این محصول از طریق افزایش ظرفیت تولید این محصول در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امکانات و زیرساخت افزایش ظرفیت تولید در این شرکت فراهم است، در این نامه نوشته که هر چند کسری نیاز شرکت‌های پایین دست داخلی در حوزه صنعت نساجی باید با واردات تامین شود. اما پس از سال ها پیگیری در خصوص موضوع افزایش میزان تولید و کف عرضه چیپس پلی استر نساجی در بورس، طی هفته گذشته کمیته تخصصی پتروشیمی مستقر در دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تصمیم به عرضه تلفیقی چیپس پلی استر وارداتی همزمان با چیپس داخلی گرفت و بدین ترتیب قیمت پایه عرضه این محصول در بورس که طی سه ماه فصل بهار به صورت متوسط در کانال ۲۹ هزار تومانی قرار داشت با یک رشد بی سابقه و ناگهانی به کانال ۳۴ هزار تومانی وارد و منجر به ایجاد بحران قیمت در زنجیره صنعت نساجی شد که این موضوع در تضاد آشکار با سیاست دولت در جهت کاهش تورم و کنترل قیمت ها و بازگشت جهش‌های قیمتی در بازار نیازهای اساسی مردم از جمله پوشاک است.

سه پیشنهاد انجمن برای حل مشکل تامین چیپس پلی استر

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه پیشنهاد کرده که این دو محصول در دو کد مجزا و با دو قیمت پایه مجزا عرضه شود، اما در روش فعلی قیمت میانگین گیری شده است. همچنین عرضه چیپس خارجی به میزان عرضه مواد داخلی در بورس اضافه شود. در حال حاضر با عرضه چیپس خارجی میزان عرضه چیپس داخلی کاهش یافته و به عبارت دیگر کل مجموع عرضه ثابت باقیمانده است.

پیشنهاد بعدی این انجمن شفاف شدن نام و مشخصات تامین کننده و خصوصیات کیفی محصول است، چراکه که در حال حاضر تنها نام یک شرکت بازرگانی در امارات به عنوان تامین کننده درج شده است.

قیمت گذاری منطقی چیپس خارجی دیگر پیشنهاد انجمن صنایع نساجی است. در حال حاضر برای فروش چیپس خارجی سلف سه ماهه لحاظ شده و در محاسبات قیمت توسط کمیته سود بازرگانی و سایر موارد هم لحاظ شده است. یعنی پتروشیمی با دریافت پول نقد از خریداران وعده تامین در سه ماه آینده را داده و در این معامله برای خود سود بازرگانی نیز لحاظ می‌کند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نخ کاموا ایران انجمن صنایع نساجی عرضه چیپس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه