Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی با حضور مسئولان استانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در محل سالن فرزانگان دانشگاه ایلام تجلیل شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه فرماندهان دوران حماسه دفاع مقدس نماد مقاومت و ایثار هستند و این نماد باید در اذهان باقی بماند، اظهار داشت: فراموش کردن افتخار آفرینان دوره دفاع مقدس، فراموش کردن اصل جهاد و مبارزه است و کسانی که یاد و خاطره مجاهدان را زنده نگه می‌دارند، در واقع یاد و خاطره اصل جهاد را زنده نگه می‌دارند، که در قرآن کریم به آن سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس نماد مقاومت و ایثار هستند و این نماد باید در جامعه زنده بماند، تأکید کرد: نسل جوان برای دست‌یابی به تعالی مادی و معنوی به الگو‌های برجسته نیاز دارد، که در این راستا امروز نیاز است که جوانان ما بدانند چه کسانی امنیت و آرامش را برای مملکت رقم زدند و فراموش نکنند این آرامش و امنیت امروز ما مدیون چه کسانی است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاهیان و مجاهدان دوران دفاع مقدس همگی در یک سنگر هستند، تأکید کرد: هدف اصلی تقویت نظام جمهوری اسلامی است و لذا همان‌طور که در آن دوران شما عزیزان برای دفاع از آرمان‌های انقلاب‌اسلامی در جبهه‌های جنگ حضور یافتید، امروز دانشگاهیان در عرصه جنگ نرم مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشگاه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از همه دوستداران انقلاب اسلامی در زمینه جهاد تبیین، یادآور شد: دشمن در فضای مجازی با شگرد‌های گوناگون دارد ذهن و روح جوانان ما را آلوده می‌کند، لذا همه باید با برای رفع ابهامات و تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی تلاش کنیم، تا نقشه شوم دشمنان با شکست روبرو شود.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه وظیفه امروز دانشگاه تولید علم مفید و نافع است، گفت: تولید علم باید نیاز محور و مسئله محور باشد و به تولید ثروت منتج شود.

رئیس دانشگاه، افزود: امروز نیاز اصلی جامعه ما اهتمام به حوزه اقتصاد است، که دانشگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعی باید به این حوزه به صورت جدی ورود کنند و تولید علم به اشتغال‌آفرینی منتج شود، چرا که بیکاری باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در این مراسم سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه تمام صحنه‌های دفاع مقدس تداعی‌گر عاشورا است، یادآور شد: روز‌های متمادی پیکر شهدا در قلاویزان کنارت باشند و خانواده آن‌ها هم بیایند و دنبال پیکر شهدایشان بگردند، مگر در این شرایط یک فرمانده می‌تواند راحت باشد؟

سردار شاکرمی با اشاره به حضور فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس در این مراسم باشکوه، گفت: مردانی اینجا هستند که امروز قابل احترام و با عظمت هستند، و این تجلیل از چند نفر نیست بلکه تجلیل از گفتمانی است که محور‌های اصلی آن گذشت، ایثار و فتوت و غیرت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، افزود: جمع ما جمع کوچکی است، ولی وقتی عظمت روحی این فرماندهان بزرگ را می‌بینم، وقتی آن نگاه معصومانه آن‌ها را در جاماندن بچه‌ها می‌بینم، واقعاً قابل تجلیل است.

در این مراسم همچنین دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران و عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم، با اشاره به حمایت همه جانبه قدرت‌های شرقی و غربی از حکومت صدام در جریان جنگ تحمیلی، تأکید کرد ایثار، فداکاری، شجاعت و اخلاص فرماندهان و جانبازی رزمندگان بود که نقشه شوم دشمنان را شکست داد و زمینه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

در این مراسم سرداران دوران دفاع مقدس؛ مجید تنهایی، کریم نرگسی، محمد تقی قاسمی، عزیز رحیمی، خدارحم سحری، محمد فرجی، صید ماشاء‌الله رحیمی، حمید الماسی، جمال شاکرمی، حسین منتظری، محسن عزیزپور، احمد رضا زارعی، علی نجات غلامی و دوستعلی آذوغ با ذکر خاطرات خود زینت بخش مراسم شدند و در پایان با اهدا لوح از افتخارآفرینی این عزیزان تجلیل بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی محمدی دانشگاه ایلام فرماندهان دفاع مقدس شهر مهران دوران دفاع مقدس دانشگاه ایلام رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد

فرماندار مرند در این مراسم با تاکید بر الگو قرار شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

داود عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطر نشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی، چون قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از هیچ دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: در حال نابودی اسرائیل از روی این جهان هستیم که این نابودی در قبال ایستادگی و از جان گذشتگی این شهدا میسر شده است.

شهید مدافع حرم محرم علیپور، در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد