Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نسیبه یوسفیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سایه شوم قاچاق اظهار کرد: قاچاق پدیده شومی است که با ایجاد برخی شغل‌های کاذب، علاوه بر آسیب رساندن به اقتصاد کشور، تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری و غیره را در جامعه موجب می‌شود. 

وی با اشاره به کالاهای قاچاق سلامت محور افزود: کالاهای قاچاق سلامت محور که شامل دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی، خوردنی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی هستند نیز می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی سلامت مصرف کنندگان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مستتر بودن عوارض در کالاهای قاچاق سلامت محور گفت: در بسیاری از موارد شرایط نامناسب انبارداری و حمل و نقل این کالاها، فساد و یا تغییرات شیمیایی مخرب در محصولات را موجب می‌شود که این مهم، به راحتی قابل تشخیص نباشد و مصرف آن سبب رسوب سموم در بدن شود. 

یوسفیان با اشاره به برخی از عوارض کالاهای قاچاق سلامت محور بیان کرد: مشکلات پوستی، مسمومیت‌های ساده، عوارض کبدی، سرطان‌ها و حتی مرگ بخشی از عوارض استفاده از کالاهای قاچاق و تقلبی هستند. 

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به عنوان متولی امر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن طراحی و نصب برچسب اصالت بر روی کالاهای وارداتی، در مرحله دوم که هم اکنون در حال اجرا است بر روی کالاهای تولید داخل، نظارت و ردیابی بر روی توزیع کالاهای مذکور را نیز انجام داده است، تصریح کرد: غذا و دارو این امکان را برای مصرف کنندگان بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کرده که بتوانند کالاهای مجاز و اصل را از تقلبی تشخیص دهند. 

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره بر نظارت بر سطح عرضه و انبار کالاهای سلامت محور بیان کرد: مصرف کنندگان در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر، حتما باید کد ۱۶ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب اصالت کالا را با شماره تماس ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام بگیرند تا با اطمینان از اصالت کالا آن را استفاده کنند. 

یوسفیان با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در حوزه داروی مکمل و سنتی طی سه ماهه سال‌جاری افزود: تعداد بازرسی‌های انجام شده در حوزه داروی مکمل و سنتی طی سه ماهه اخیر به ترتیب ۵۱۲ و ۸۰ مورد است که در این بازرسی ها، اقلام مکشوفه به ترتیب ۱۲۳ و ۱۰۷ مورد است. 

وی در خصوص دیگر بخش‌های نظاراتی در استان نیز گفت: در حوزه آرایشی و بهداشتی ۶۷ مورد بازرسی انجام و ۲۷۰ قلم محصولات قاچاق کشف شده و همچنین در حوزه مواد خوراکی، آشامیدنی و تجهیزات پزشکی نیز به ترتیب ۸۳ و ۱۱۶ مورد بازرسی صورت گرفته که در این دو حوزه، به ترتیب ۷ و ۱۸ قلم محصولات قاچاق کشف شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گیلان علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی کالاهای قاچاق سلامت محور مصرف کنندگان غذا و دارو بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد