Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@00:23:15 GMT

متاورس؛ فناوری که مثل سلاح هسته‌ای عمل می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۷۹۵۹

متاورس؛ فناوری که مثل سلاح هسته‌ای عمل می‌کند!

به گفته یکی از متخصصان فضای دیجیتال، متاورس می‌تواند خطرناک‌ترین فناوری از زمان اختراع سلاح‌های هسته‌ای باشد. مدیر Uthervers (یک پلتفرم مجازی برای رویدادها، جلسات و سمینارها) هشدار داد متاورس می‌تواند خطرناک‌ترین فناوری از زمان اختراع سلاح‌های هسته‌ای باشد.

به گزارش سایت journaltime، او معتقد است، مارک زاکربرگ با ساخت متاورس می‌تواند تمام کاربران حاضر در این فضا را شستشوی مغزی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان شوستر، متخصص فناوری‌های دیجیتال، می‌گوید که اگر این فضا‌های مجازی به دست افراد اشتباه بیفتند مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. فضای متاورس می‌تواند کل کاربران را تحت کنترل خود در آورده و اساساً به عروسک خیمه شب بازی تبدیل کند.

شوستر، به یکی از پیشگامان اینترنت هشدار داد، همانطور که شبکه‌های اجتماعی با استفاده از الگوریتم‌ها برای اولویت‌بندی محتوا و هدایت کاربران اینترنت به سمت دیدگاه‌ها پیش می‌روند می‌توانند خدمات خاص را دریافت کنند.

متاورس

سال گذشته، زمانی که فیسبوک به متا تغییر نام داد، این شرکت توضیح داد که متاورس شبیه «ترکیبی از تجربیات اجتماعی آنلاین فعلی» است و امکان اشتراک‌گذاری با دیگران را حتی زمانی که نمی‌توانند با هم باشند را میسر می‌کند.

از این نظر، شوستر برای نیاز به پیوند‌های واقعی فراتر از امکانات ارائه شده توسط فناوری استدلال می‌کند، زیرا به عنوان انسان ما باید احساس حمایت عاطفی و احساسی را تجربه کنیم. او گفت که در غیر این صورت، نسل‌های آینده افرادی منزوی خواهند بود که هرگز درک درستی از معنای بودن در کنار دیگران و مراقبت از مردم نخواهند داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فناوری فناوری اطلاعات فناوری نانو فناوری نوین فناوری های نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم

تاکنون شایعات زیادی از پوکو F6 و پوکو F6 پرو شنیده‌ایم. گوشی‌های قاتل پرچمدار پوکو اکنون درحال دریافت گواهی‌های مختلف هستند و نسخه‌ی پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۱۶ گیگابایت رم در گیک‌بنچ رؤیت شده است.

پوکو F6 پرو در گیک‌بنچ با شماره‌مدل 23113RKC6G فهرست شده CPU این گوشی از سه هسته با فرکانس ۲٫۰۲ گیگاهرتز، چهار هسته با فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز و یک هسته‌ی اصلی با فرکانس ۳٫۱۹ گیگاهرتز بهره می‌برد که با مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم‌خوانی دارد.

جدیدترین گوشی پوکو در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۴۲۱ و ۵٬۱۶۶ را به‌دست آورد. پوکو F6 پرو اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS را اجرا می‌کند.

از مشخصات احتمالی پوکو F6 پرو می‌توان به باتری ۵٬۰۰۰ میل‌ آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ وات، نمایشگر اولد 2K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴٬۰۰۰ نیت و سه دوربین در پشت دستگاه اشاره کرد.

تاریخ رونمایی و قیمت گوشی های جدید پوکو مشخص نیست؛ اما احتمالاً فاصله‌ی زیادی تا رونمایی باقی نمانده است.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟