Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های بهره برداری از سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد، مطابق روال سال های قبل، عملیات فلشینگ و بازگشایی دریچه های تخلیه رسوب سد لتیان، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ تیر ماه سال جاری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در زمان بازگشایی دریچه های مذکور، خروجی سد به سمت رودخانه جاجرود افزایش محسوسی داشته و به حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید، گفت: با توجه به این مهم، به همشهریان عزیز، گردشگران، مجاوران و ساکنان شهرها و روستاهای پایین دست سد لتیان توصیه می شود، از هر گونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود، حدفاصل پایین دست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو اکیدا خودداری نمایند تا شاهد بروز حوادث و اتفاقات ناگوار نباشیم.

شهریاری با بیان اینکه این عملیات هر ساله پس از فصل آبگیری و مطابق با دستورالعمل های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات سد اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اینکه سامانه شرق تهران شامل سدهای لار، لتیان و ماملو بوده و با مدیریت منابع آبی این سدها بخش عمده‌ای از نیاز آب شرب تامین می‌شود؛ لذا آب رهاسازی شده در عملیات تخلیه رسوب سد لتیان نهایتاً در پایین دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصرف آب شرب کلانشهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سد لتیان لایروبی سد لتیان رودخانه جاجرود سد لتیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  مهرداد حسن‌زاده قرارگرفتن و رفت و آمد در مسیل‌ها را بسیار خطرآفرین اعلام کرد و گفت: در این مدت مخاطرات تندباد‌های لحظه‌ای، رگبار و بارش تگرگ شدید آنی و امکان بروز رعد و برق‌های مهیب وجود دارد.

وی گفت: مردم در شهرستان‌های سراسر استان و جزایر، از رفت و آمد غیرضروری، تفریحات دریایی، رفت و آمد یا توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری کنند همچنین دریانوردان و صیادان از رفت و آمد با شناور‌های مسافری و تجاری و صیادی در بنادر خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آبگرفتگی معابر شهری و برون شهری بویژه آبنما ها، حرکت سیلاب رودخانه‌های بالادستی، افتادگی تیر‌های برق نیز محتمل است، که لازم است مردم هیچگونه رفت و آمد غیرضروری درون شهری نداشته باشند و در مسیر آبنما نیز رفت و آمد نکنند و از توقف لحظه‌ای نیز در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید؛ بارش باران در هرمزگان
بارش باران از دیروز در استان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان