Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به راه‌اندازی نهضت واحد‌های اقتصادی دانش بنیان در روستا‌ها گفت: در دولت برنامه ریزی شده است که با ورود مجموعه‌های دانش بنیان به روستا‌ها و مناطق محروم، بهره‌وری و کیفیت تولیدات این مناطق ارتقا یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پنجمین گردهمایی طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با طرح این سوال که چرا با وجود خدمات و ایجاد زیرساخت‌های متعددی که در روستا‌ها و مناطق روستایی کشور انجام شده است، همچنان شاهد مناطق محروم و محرومیت در کشور هستیم، گفت: بر اساس آخرین آمار موجود ۶۵ درصد دهستان‌های کشور هنوز محروم هستند، اما نمی‌توان گفت که برای محرومیت‌زدایی کار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی برای مناطق روستایی کشور ایجاد شده است، به طوری که ۹۶ درصد از روستا‌هایی کشور برق، ۸۵ درصد آب آشامدینی سالم و ۸۷ درصد گاز دارند؛ شاخص‌ها در مقاوم سازی مسکن‌های روستایی و طرح‌های هادی مناسب و مشکلات راه‌های روستایی حل شده است.

مدنی گفت: با وجود اینکه چهره روستا‌های کشور تغییر کرده، اما روستا‌های کشور از جوان‌ها خالی است و اقتصاد روستا‌های کشور با مشکل مواجه است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: دلیل عدم حل این مشکلات در روستا‌های کشور آن است که برای ارائه خدمات به روستایی کشور اولویت بندی انجام نشده است، همچنین به جای اینکه مردم این مناطق توانمند شوند از بیرون به این مناطق نگاه شده است.

وی اضافه کرد: دلیل تعطیلی نهاد انقلابی جهاد سازندگی نیز از نظر من همین نگاه و البته برخی اقدامات و نگاه‌های سیاسی بود.

مدنی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد روستا و توانمندسازی روستائیان به جای نان دادن باید ماهیگیری یاد داد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه‌های مصرف مواد غذایی در کشور افزایش یافته و تا چند برابر بالا رفته است و همه دستگاه‌ها به مناطق روستایی و محروم کشور توجه و رسیدگی دارند، اما از معدود شبکه‌هایی که اقدام به توانمند سازی مردم و اقتصاد روستایی فعالیت دارد، بنیاد برکت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دل روستا‌های کشور باید نهضت اشتغالزایی اشتغال‌های خرد و خانگی شکل گیرد که علاوه بر اینکه به تولید کشور کمک می‌کند، اشتغالزایی مناسبی دارد.

وی افزود: در روستا‌ها برای کیفی کردن محصولات تولیدی باید تلاش شود که البته دولت در این زمینه از طریق ورود مجموعه‌های دانش بنیان به روستا‌ها و مناطق محروم و واحد‌های تولیدات روستایی برنامه دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: با ایجاد نهضت دانش بنیان شدن واحد‌های اقتصادی روستایی، تولیدات آن‌ها کیفی‌تر و بهره‌وری بهتری ایجاد می‌شود. دولت برای همه این امور برنامه دارد و در اولین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی در این زمینه‌ها مصوبه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است که ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور تا پایان سال جاری ایجاد شود که این اشتغالزایی‌ها با احیا واحد‌های اقتصادی و ایجاد مشغال خرد و خانگی، مشاغل کارگاهی و دانش بنیان انجام می‌شود.

مدنی گفت: با مشخص شدن اعضای شورای عالی جهاد سازندگی ظرف چند روز آینده اولین آن ظرف چند روز آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس جهاد سازندگی به جای ایجاد سازمانی جدید، در قالب شورای عالی و با دبیرخانه ایجاد می‌شود تا بتواند امور ستادی مربوط را پیگیری کند.

مدنی تاکید کرد که همه دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های جهاد عضو شورای عالی جهاد سازندگی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیرحسین مدنی دانش بنیان جهاد سازندگی روستای دانش بنیان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور شورای عالی جهاد سازندگی روستا های کشور مناطق روستایی روستا ها دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان