Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:45:02 GMT

احیای ۶۴ واحد صنعتی راکد سمنان تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۸۱۰۷

احیای ۶۴ واحد صنعتی راکد سمنان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان امشب در آیین تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی سمنان با وسعت جمعاً حدود هفت هزار و 571 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، کمک به فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد است که در این راستا، امسال احیای ۶۴ واحد راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‌های استانی و همکاری، همراهی و مساعدت تیم اقتصادی به ریاست استاندار سمنان در حال پیگیری برنامه‌ها هستیم.

باقری ضمن تجلیل از هم‌افزایی همه مسؤولان اقتصادی گفت: از تلاش استاندار سمنان و تیم اقتصادی استان که با روحیه جهادی همواره پای کار هستند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی احیای واحدهای صنعتی راکد گفت: یک روز از ایام هفته در استان سمنان، روز صنعتی معرفی شده که در آن، تیم اقتصادی استان به ریاست استاندار سمنان از واحدهای صنعتی مشکل‌دار بازدید کرده و در جلسات ستاد احیای واحدهای راکد مسائل و مشکلات این صنایع رفع می‌شود.

باقری گفت: در حوزه صنایع کوچک استان سمنان، حدود ۱۵۰ واحد راکد وجود دارد که احیای ۶۴ واحد تا پایان امسال در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۳۶۴ به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در ۳۷ سال فعالیت، پروژه‌های بی‌شماری توسط پیمانکاران عمدتاً بومی اجرا شد.

باقری اظهار کرد: ۴۶ پروژه فعال به مبلغ دو هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان گفت: در ۳۷ سال گذشته میزان، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب برای صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان تأمین شد و هدف این است که در یک برنامه پنج ساله به ۸۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: چشم‌انداز تا ۱۴۰۵، افزایش دو برابری تأمین آب از طریق تخصیص از سد، تغییر کاربری چاه‌های کشاورزی و تصفیه پساب است.

باقری اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به دنبال استقرار ۲۴ واحد کارگاهی خرد و خلاق به‌صورت اجاره‌ای با همراهی پارک علم و فناوری در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان است.

وی به توسعه اراضی سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: اکنون طرح‌های توسعه‌ای برای شهرک‌های صنعتی استان با هدف جذب سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌شده و در دستور کار قرار گرفته است.

باقری خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای در سراسر استان در دست اجراست و فاز توسعه‌ای برای همه شهرک‌ها ازجمله شاهرود، ایوانکی، گرمسار، دامغان و سمنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/74001/ن/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا باقری شرکت شهرک های صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است