Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:28:04 GMT

العربیه: پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۸۱۵۸

العربیه: پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف قرار گرفت

منابع خبری از وقوع دو انفجار در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه خبری العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد که شامگاه امروز دوشنبه، پایگاه آمریکا در دیرالزور هدف قرار گرفته است.

شبکه العالم هم خبر داد که دو انفجار در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور صورت گرفته و در پی آن، آتش‌سوزی مهیبی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع میدانی نیز خبر دادند که در حال حاضر، بالگردهای متعلق به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نزدیکی منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق در حال پرواز هستند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره تلفات احتمالی این انفجارها منتشر نشده است.

منابع عربی خرداد ماه گذشته از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در میدان نفتی العمر خبر دادند. این میدان نفتی که در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق واقع شده، محل تجمع نظامیان آمریکایی و پایگاه نیروهای اشغالگر است.

در حملات مذکور، پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» با حداقل ۱۲ راکت گراد مورد حمله قرار گرفت.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند./فارس

 

منبع: فردا

کلیدواژه: پایگاه آمریکا میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی از سمت لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،منابع خبری از شلیک دستکم 30 موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گفته منابع عبری، پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان