Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بین المللی لوگانوی سوئیس با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور از جمله رئیس کمیسیون اروپایی از امروز دوشنبه آغاز شده تا روند موثر بازسازی اوکراین را در قالب طرح مارشالی دیگر در دستور کار قرار دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «فرانکفورترآلگماینه» سوئیس در مطلبی نوشت: در لوگانوی سوئیس، هیئت‌هایی از نزدیک به 40 کشور امروز ( دوشنبه) رایزنی در مورد بازسازی اوکراین را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این کنفرانس دو روزه تهیه نوعی طرح مارشال برای کشوری است که از سال 2014 و در مقیاس وسیع از فوریه گذشته مورد حمله نظامی روسیه قرار گرفته است.

در افتتاحیه این نشست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به صورت ویدئویی صحبت کرد. رئیس جمهور اوکراین از تخریب 2100 موسسه آموزشی از مهد کودک گرفته تا دانشگاه در چهار ماه اول جنگ گلایه کرد. وی با اشاره به اینکه 799 مرکز درمانی نیز تخریب شده گفت: چه جنگ دیگری و کدام کشور دیگر در این مدت کوتاه چنین چیزی را دیده است؟

زلنسکی در سخنان خود در این کنفرانس همچنین گفت: اما جنگ تنها بخشی از یک کل است واین بارزترین بیان سیستم ضد دموکراتیک و ضد اروپایی است که در روسیه ساخته می شود.

وی مدعی شد: روسیه به عنوان یک دولت ترور سعی در ایجاد یا تشدید مشکلاتی مانند مهاجرت، تورم و کمبود انرژی با بحران های ایجاد شده مصنوعی دارد. جامعه جهانی باید نشان دهد که آزادی از هر ظلمی قوی تر است.

وی افزود: بازسازی کشور او می تواند جهان را متحد کند و باید با حداکثر شفافیت انجام شود. زلنسکی از بریتانیای کبیر و دانمارک که قبلاً برای برخی شهرهای بزرگ حمایت های مالی را به عهده گرفته بودند، تشکر کرد.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در لوگانو گفت که بازسازی اوکراین یک چالش بزرگ است، اما می توان بر آن چیره شد. وی افزود: صحبت در مورد بازسازی یک کشور جنگ زده در حالی که بمب های روسیه نه تنها مدارس و بیمارستان ها بلکه زندگی های بی شماری را نیز از بین برد، ممکن است بیش از حد جاه طلبانه به نظر برسد. اما همه ما اکنون می دانیم که هیچ چیز برای مردم شجاع اوکراین غیرممکن نیست. رئیس کمیسیون اروپایی با اشاره به انقلاب میدان هشت سال پیش گفت: ما از پتانسیل عظیم اوکراینی ها برای تغییرات مثبت آگاهیم. از آن زمان، این کشور پیشرفت های عظیمی در اصلاحات خود داشته است.

وی در ادامه بر لزوم تداوم روند اصلاحات در اوکراین تاکید کرده و گفت: این کشور باید سرمایه بیشتری را از خارج جذب کند و با قاطعیت با فساد مبارزه کند.

فون در لاین گفت: از آغاز جنگ، اتحادیه اروپا بیش از 6 میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین کرده است و چیزهای بیشتری در آینده وجود خواهد داشت. اتحادیه اروپا در بازسازی میان مدت و بلندمدت نقش کلیدی خواهد داشت. فون در لاین گفت که اتحادیه اروپا پلتفرمی را برای هماهنگی و تامین مالی کار بازسازی ایجاد خواهد کرد. کشورها، موسسات، بخش خصوصی، جامعه مدنی و سازمان‌های بین‌المللی مانند بانک اروپایی بازسازی و توسعه و بانک سرمایه‌گذاری اروپا قرار است در این پلتفرم گرد هم آیند.

فون در لاین تاکید کرد که بعد از تابستان می‌خواهد میزبان یک کنفرانس بین‌المللی با نمایندگان بلندپایه همراه با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان باشد. وی گفت: ما می‌خواهیم باهوش‌ترین ذهن‌ها و کارشناسان برجسته جهان را در زمینه بازسازی گرد هم بیاوریم تا اطمینان حاصل کنیم که این پروژه نسلی بلافاصله در منطقه انجام می‌شود. این به همه سرمایه‌گذاران اطمینان بیشتری می‌دهد که پول آنها نه تنها به یک هدف خوب کمک می‌کند، بلکه قبل از هر چیز به طور مؤثر و با حداکثر تأثیر برای مردم اوکراین استفاده خواهد شد. وی افزود: کرملین می‌خواهد اوکراین را از نظر نظامی، سیاسی و از نظر اقتصادی نابود کرده و به این ترتیب موجودیت آن به عنوان یک دولت را تضعیف کند. ما نمی‌توانیم و نخواهیم گذاشت این اتفاق بیفتد. در نهایت، فون در لاین در لوگانو گفت: در حالی که این روزها برای کمک به اوکراین برای پیروزی در این جنگ کار می‌کنیم، باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین برنده صلحی است که خواهد آمد.

تعدادی از سازمان های غیردولتی (NGO) نیز در کنفرانس لوگانو شرکت می کنند. خواسته های آنها شامل پایدار ساختن بازسازی اوکراین است. آنها در درجه اول به تامین انرژی توجه دارند.

این کنفرانس فردا هم ادامه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها طلای روسیه را هدف قرار می‌دهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اوکراین بازسازی اوکراین اتحادیه اروپا فون در لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام