Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روند پرشتاب تحرکات حکومت سعودی برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس، شماری از روزنامه نگاران و تحلیل‌گران اسرائیلی به طور همزمان اقدام به انتشار تصاویر و گزارش‌های از گشت زنی خود در خیابان‌های ریاض و جده کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در این گزارش‌ها که مورد توجه رسانه‌های عربی از جمله شبکه المیادین هم قرار گرفته است این تحلیل‌گران به تبیین برداشت‌های خود از برخورد با سعودی‌ها و گشت و گذار در خیابان‌های این کشور تحت حاکمیت محمد بن سلمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان برخی از تحلیل‌گران هم در شبکه‌های اجتماعی احتمال دادند، روزنامه نگاران اسرائیلی به همراه یک هیئت بلند پایه اسرائیلی در آستانه سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان به این کشور سفر کرده‌اند، اما حضور این هیئت رسانه‌ای نشده است.

الون بن دیوید تحلیل‌گر امور نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به انتشار تصاویری از قدم زدنش در خیابان‌های ریاض و نشان دادن بازدید از یک مسجد به مخاطبان این شبکه عبری زبان پرداخت.

یواف لیمور تحلیل‌گر روزنامه یسرائیل هیوم نیز در گزارشی که از این سفر برای روزنامه ارسال کرده اعلام کرد، تحول دراماتیک را در تعامل پادشاهی عربستان با اسرائیل احساس کرده است.

وی در عین حال اعتراف کرد مردم عربستان چندان رفتار گرمی با وی نداشته و حداکثر به وی لبخند زدند در حالی که بسیاری دیگر وقتی شنیدند که او یک اسرائیلی است به شکل ناباورانه ای سر خود را به سوی دیگر می‌چرخاندند.

به گفته لیمور ، روابط بین عربستان و اسرائیل به آهستگی و گام به گام شرایط گرم تری به خود خواهد گرفت.

وی در عین حال تاکید می‌کند، با این وجود سفر من به ریاض بیانگر عمق تحولاتی است که امروز در پادشاهی عربستان به وجود آمده است و از یک رژیم بسیار محافظه کار به یک ساختار باز و غربی تحت حاکمیت محمد بن سلمان نواده کوچکترین فرزندان عبدالعزیز آل سعود بنیانگذاری این پادشاهی تبدیل شده است.

وی در ادامه می‌افزاید، طی سال‌های اخیر تعداد نه چندان کمی از اسرائیلی‌ها به عربستان سعودی سفر کرده‌اند که البته اکثر آنها از پرسنل سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی به ویژه موساد بودند.

به گفته این روزنامه نگار صهیونیست، تمام این مراودات اینجا به شکلی کاملا محرمانه انجام می‌شود، سفرها معمولا با پروازهای اختصاصی صورت می‌پذیرد، اما در برهه اخیر عربستان سعودی تدریجا به شکل بازتری با اسرائیل تعامل پیدا کرده و اسرائیلی‌های دو تابعیتی را با آسانی بیشتری می‌پذیرد، شاید هم از این پس شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی بتوانند از طریق حریم هوایی عربستان پرواز کنند.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل بن سلمان اخبار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اسرائیل عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل بن سلمان اخبار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است