Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیته اجرایی طرح سفیران بصیرت با همراهی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیدار و از فراخوان و پوستر این طرح رونمایی کردند.

 مدیر ستاد فهما استان کردستان در این مراسم گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) سرش باید با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در راستای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و با هدف تربیت ذاکر با بصیرت مسجدی را در قالب طرح استانی سفیران بصیرت در سریش آباد برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامل گلباغی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت قابل توجهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ملی مذهبی هستند و در همین راستا در سال جاری شاهد اجرای ۵۵ ویژه برنامه در مناسبت‌های مختلف در سطح کانون‌های مساجد استان هستیم.

دبیر اجرایی طرح سفیران بصیرت در ادامه این دیدار با تشریح این طرح گفت: طرح استانی سفیران بصیرت شامل برگزاری کارگاه تخصصی آموزش مداحی با حضور اساتید و چهره‌های شاخص مداحی استان و کشور و ارائه گواهینامه معتبر، برپایی همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان سیره نبوی اهل بیت علیه السلام و شهدای مدافع استان، برگزاری مسابقات مداحی ویژه نوگلان حسینی در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال و معرفی برترین‌های این حوزه، برپایی نمایشگاه‌های عکس عاشورایی و مسابقه طراحی تمثال مبارک شهدای مدافع استان کردستان، برگزاری مراسم باشکوه شاحسین گویان و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد و ثبت ملی این برنامه فاخر است.

مهدی ده ده جانی گفت: فراخوان این طرح از ۱۲ تیرماه جاری در سطح استان اعلام شد و علاقه‌مندان تا ۲۹ تیر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کنند.

او می گوید: بصیرت بخشی قشر مداحان جوان مسجدی، ترویج معارف، فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و شهدای مداح در بین مداحان جوان و عموم هنرمندان جامعه، آموزش اصول و فنون مداحی، بررسی آسیب‌های موجود و ارائه راهکار‌های لازم در زمینه مداحی برای مداحان جوان، استعدادیابی و تربیت مداحان جوان، تجلیل از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت اهل بیت (ع) احیاء سنت‌های دیرینه عزاداری در برخی نقاط استان به منظور ترویج فرهنگ ناب عاشورا، کاهش آسیب‌های اجتماعی فرهنگی در حوزه مداحی از جمله اهداف این طرح است.

دبیر اجرایی طرح سفیران بصیرت سریش آباد همچنین به شرایط عمومی و ضوابط نیز اشاره و گفت: هر فرد (مداح نونهال) در بخش مداحی می‌تواند یک اثر ارسال و هر فرد هنرمند در بخش مسابقات طراحی و عکاسی می‌تواند ۳ اثر به دبیرخانه ارسال نماید. ده ده جانی افزود: پس از داوری آثار پذیرفته شده لازم است فایل اصلی به صورت فیزیکی تحویل دبیرخانه اجرایی داده شود.

او گفت: ۲۵ اثر برگزیده عکاسی و طراحی در نمایشگاهی در بخش جنبی همایش پیرغلامان به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد و برگزیدگان نیز در همایش باشکوه تجلیل از پیرغلامان و خانواده‌های معظم شهدای مدافع استان در شهر سریش آباد در دهه اول محرم سال جاری اعلام می‌شود.

در ادامه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان و اعضای کمیته اجرایی طرح سفیران بصیرت از پوستر این طرح رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان استان کردستان فرهنگی هنری مداحان جوان سریش آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان

حسین خواجه مظفری در نشست خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، گفت: به مناسبت هفته کار و کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت) ۲۱۰ برنامه متنوع برگزار می‌شود.

او افزود: شب گذشته ۲۳ کارگر گلستانی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به تهران اعزام شده اند.

خواجه مظفری ادامه داد: برگزاری همایش، تجلیل از کارگران برتر، دیدار با خانواده آسیب دیده کارگر، عطر افشانی گلزار شهدا، افتتاح دفاتر کاریابی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام است.

او افزود: ۲۹۵۹ کارگر گلستانی در سال ۱۴۰۲ بیمه بیکاری دریافت کردند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱،۱۵ درصد کاهش داشته است.

خواجه مظفری گفت: در حال حاضر ۳۵۲ تشکل کارگری در استان فعال هستند و این آمار نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان