Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@09:23:06 GMT

تعطیلی موقت حمل و نقل حجاج در مکه مکرمه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۸۶۳۳

تعطیلی موقت حمل و نقل حجاج در مکه مکرمه

مسؤول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 با اشاره به تعطیلی موقت تمامی ایستگاههای حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه گفت: این اقدام بدلیل اعمال محدودیت ها برای آماده سازی مسیر مشاعر مقدسه در ایام تشریق انجام می گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کامران اکبری با اعلام این مطلب افزود: تردد تمامی اتوبوس های حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه از روز سیزدهم تیرماه مصادف با پنجم ذی الحجه به صورت موقت تا تاریخ 22 تیرماه مصادف با چهاردهم ذی الحجه تعطیل است و تردد تمامی زائران بر اساس تصمیم مسؤولان مکه مکرمه از طریق اتوبوس ها صورت نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعطیلی همه ساله و در روزهای نزدیک به ایام تشریق از سوی دست اندرکاران کشور میزبان اعمال می شود و علت آن نیز آماده سازی اتوبوس ها از سوی شرکت ها و مبادی ذیربط  برای انتقال حجاج به مشاعر مقدسه و تمهیدات مربوطه است.

مسؤول حمل و نقل عملیات حج تمتع 1401 تصریح کرد: تعطیلی حمل و نقل درون شهری از روز دوشنبه در مناطق 1و 2 و 3 اعمال شده و زائران عزیز در روزهای آینده مهیای عزیمت به مشاعر می شوند که ما نیز در صدد آماده کردن حمل و نقل ترددی برای عزیزان به منظور اعزام به مشاعر مقدسه هستیم.

وی در توصیه به زائران ایرانی توصیه کرد؛ فرصت باقیمانده خود را مهیای عزیمت به مشاعر نمایند و انرژی خود را برای این ایام ذخیره کنند.

عملیات انتقال حجاج به مشاعر مقدسه از روز ۸ ذی‌الحجه به یاری خداوند متعال شروع خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حج ۱۴۰۱

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حج ۱۴۰۱ مشاعر مقدسه مکه مکرمه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به شروع سفرهای زائراج ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی‌شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند.

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6093597 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ببینید | جاری شدن سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه+ فیلم
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • فیلم/ سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • فیلم| سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج