Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتالیا روز دوشنبه در پنج منطقه شمال این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد و از اختصاص ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای مقابله با خشکسالی که از چند هفته پیش با شدت تمام منطقه طبیعی دره پو را تحت تأثیر قرار داده است، خبر داد.

بر این اساس، دولت ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت وزیران برقراری وضعیت اضطراری را در پنج منطقه امیلیا رومانیا، فریولی -ونتزیا -جولیا، لمباردی، ونتو و پیه مونته تا ۳۱ دسامبر تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، شبه جزیره ایتالیا با موج غیرعادی زودهنگام گرما همراه با فقدان بارش به ویژه در دشت کشاورزی پو (دره پو) که با بدترین خشکسالی ۷۰ سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کند، مواجه است.

هدف از اعلام وضعیت اضطراری اختصاص «ابزار و اختیارات فوق العاده» برای اطمینان از اجرای مداخلات فوری لازم جهت تضمین امنیت عمومی، مرمت آسیب به اموال عمومی و خصوصی و شرایط عادی زندگی است.

بنا بر اعلام بزرگترین اتحادیه کشاورزی ایتالیا موسوم به کولدیرتی، خشکسالی بیش از ۳۰ درصد تولید کشاورزی ملی و نیمی از دام پروری را در دره پو تهدید می‌کند. آب دریاچه‌های ماجیوره و گاردا نیز به سطوحی پایین‌تر از سطح معمول برای این دوره از سال رسیده و در جنوب نیز سطح آب رودخانه تیبر که از رم می‌گذرد، پایین آمده است.

دره پو، بزرگترین مخزن آب ایتالیا را دارد که بخش اعظم آن توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چند روز اخیر، چند منطقه تدابیر محدود کننده‌ای اعلام کردند: ورونا، شهری با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استفاده از آب آشامیدنی را سهمیه بندی کرد و میلان تصمیم گرفت فواره‌های تزیینی را ببندد.

از دیگر پیامد‌های خشکسالی است این است که تولید انرژی برق آبی در ایتالیا به شدت کاهش یافته است در حالی که تأسیسات برق آبی این کشور که بیشترشان در رشته کوه‌های شمال ایتالیا واقع است، نزدیک به ۲۰ درصد انرژی این کشور را تولید می‌کنند.

اعلام وضعیت اضطراری در این پنج منطقه یک روز پس از جان باختن دست کم هفت نفر به علت ریزش یخچالی طبیعی در آلپ ایتالیا صورت می‌گیرد. ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا گفت که این اتفاق بی تردید با تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در محورهای شمالی کشور

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، این مرکز صبح امروز (جمعه) در تشریح آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی کشور اعلام کرد: در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است.

همچنین این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

این مرکز آخرین وضعیت جوی ترافیکی در سایر محورها را نیز روان توصیف کرد.

آخرین وضعیت جوی حکایت از بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمان، لرستان، همدان، خوزستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دارد.

دیگر خبرها

  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ببینید | آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در مناطق سیل‌ زده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده استان ایلام
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق