Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@03:13:06 GMT

زلنسکی: روسیه در حال نابودی زیرساخت‌های اوکراین است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۸۸۵۳

زلنسکی: روسیه در حال نابودی زیرساخت‌های اوکراین است

به گزارش فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که روسیه به طور برنامه‌ریزی شده در حال نابودی زیر ساخت‌های اوکراین است.

وی با تشکر از تلاش‌های کمیسیون اروپا در زمینه بازسازی اوکراین گفت باید تمام بخش‌های کشور بازسازی شود.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی بزرگی مواجه هستیم و باید برای شهروندان اوکراینی کمک‌های پزشکی فراهم کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی در ادامه سخنانش افزود: «بازسازی اوکراین سهم اساسی در صلح جهانی ایفا خواهد کرد».

از سوی دیگر همزمان با تسلط نیروهای روسیه بر شهر لیسیچانسک و تکمیل شدن کنترل این کشور بر استان لوهانسک، مسکو نیز آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروی هوایی و توپخانه‌ای این کشور، دو پایگاه فرماندهی و سه انبار مهمات و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را هدف قرار دادند.

کُناشنکوف طی نشست خبری در مسکو گفت: «در حملات هوایی-تاکتیکی و عملیات ارتش روسیه، دو پست فرماندهی واحدهای نیروهای مسلح اوکراین، سه انبار مهمات در منطقه اسپورنویه جمهوری خلق دونتسک و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه ۶۱ منهدم شد».

وی همچنین خبر داد که نیروی هوافضای روسیه با حدود ۲۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی با تسلیحات بسیار دقیق، نقاط استقرار موقت دو تیپ اوکراینی در خارکیف را هدف قرار دادند.

این مقام نظامی روس توضیح داد: «طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، تسلیحات دقیق نیروی هوافضای روسیه به نقاط استقرار موقت تیپ ۹۲ مکانیزه و توپخانه ۴۰ نیروهای مسلح اوکراین در شهر خارکیف که حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی در آن حضور داشتند، اصابت کرد».

به نوشته ریانووستی، در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که تسلیحات هدایت‌شونده دقیق این کشور، چهار جوخه موشک‌انداز چندگانه اوکراین را در شهرک‌های مختلف دونتسک هدف قرار داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند