Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جایی که خداوند در قرآن به نام قلم سوگند یاد می‌کند و می‌گوید «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آن‌چه نویسند»، شاهدی بر شرافت و قداست نوشتن است.

قلم هدایت گر عقل‌ها و احساس، بیانگر فکر و فرهنگ و هویت ملت‌ها است، قلم ترسیم کننده‌ی خطوط فکری، سیاسی و اجتماعی و ادبی ارباب ادب و قلم و معرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلم انتقال دهنده‌ی فکر و فرهنگ به نسل‌های حاضر و آینده است قلم وسیله‌ی تجلی خداوند در آفرینش است.

هر گونه رشد و پیشرفت، معرفت و شناخت ریشه در قلم دارد، در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا (ص) با مبدا هستی در غار حرا سخن از قلم به میان می‌آید تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می‌کند  عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت.»

زیباترین و موثرترین  پیام برای ارج نهادن به جایگاه قلم و علم حرکت زیبای پیامبر بود که در بعضی جنگ‌ها دستور دادند اسیرانی که به ده نفر از مسلمانان خواندن و نوشتن بیاموزند آزاد شوند.

در ارج گذاری تاثیر قلم امیر مومنان حضرت علی (ع) می‌فرمایند «سفیر و فرستاده تو، ترازوی بزرگواری توست و قلم تو، رساترین و گویاترین چیزی است که از سوی تو سخن می‌گوید.» بر اساس این روایت می‌توان گفت قلم شیواترین ابزاری است که در هر برهه‌ای می‌تواند رسالت خود را انجام دهد، نسل‌هایی را در سراشیبی‌های انحراف به سقوط بکشاند یا تعالی ملت‌هایی را رقم بزند، قلم می‌تواند عامل همدلی شود به شرطی که در تعهد و تدین ریشه داشته باشد.

ارزش هر قلم به پیام آن و عظم محتوا و ماندگاری آن به ریشه داشته در حق و صدق است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز قلم جایگاه قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 نماز جماعت توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی و در مجاورت کاخ سفید اقامه شد. لحظاتی از این نماز جماعت دیدنی را تماشا می‌کنید.

دیگر خبرها

  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور