Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان اختری گفت: تعمیرات واحد‌های این مجموعه در اواسط اردیبهشت ماه و در موعد مقرر به پایان رسید و هر ۴ واحد بخار با حداکثر ظرفیت هزار مگاوات هم اکنون در مدار تولید قرار دارند.

نیروگاه شهید مفتح با تولید هزار مگاوات ساعت انرژی الکتریکی علاوه بر تأمین نیاز استان همدان، وظیفه پایداری شبکه برق در کریدور شمال، جنوب را برعهده داشته و درسال‌های گذشته توانسته است رتبه نخست آمادگی تولید در بین نیروگاه‌های کشور را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تولید نیروگاه به آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید پایدار انرژی در پیک تابستان خبر داد.
او گفت: با تمام توان تلاش خواهیم کرد مشکلی در تولید انرژی در نیروگاه به وجود نیاید تا بتوانیم با همکاری مردم روز‌های گرم سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه شهید مفتح همدان تولید انرژی در نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان