Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسماعیل حسینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۳۰۶ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۶۴ دلار از گمرکات استان مرکزی به مقصد ۶۷ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و آذربایجان صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات این محصولات در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب سه و ۱۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه ای و بلوریجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت از این استان به خارج از کشور بوده‌ است.

حسینی گفت: ۳۵ هزار و ۵۴۵ تن کالا نیز به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۶۴۷ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها به استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب هشت و ۱۱ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: این کالاها از مبدا ۳۳ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هنگ کنگ و قطر به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌ است.

حسینی خاطرنشان کرد: ۳۵۳ پرونده قاچاق کالا در این مدت به ارزش ۴۰۸ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۸۲۱ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده‌ است.

وی افزود: گمرکات استان مرکزی در سال جاری ۹۰۷ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۲۴۹ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۷۴۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۳۲۶ هزار ریال بود که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد افزایش داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها استان مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی استان مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گمرکات استان مرکزی درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه بعدازظهر سه شنبه در جریان بازدید از ۳ واحد تولیدی اراک به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: بخش کارگری جز لاینفک تولید است و تولید مبتنی بر کار شکل می گیرد.

وی افزود: جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور و استان پا به پای برنامه تولید و اشتغال و برنامه های شعار سال گام بر می دارد.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته در رشد تولید موفقیت های خوبی حاصل شد و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دو سال گذشته نیز عملکرد قابل قبولی داشت.

مخلص الائمه افزود: با تعامل و هم افزایی جامعه کارگری، تولید و کارفرمایی پایه های جهش تولید را سال گذشته بنا کردیم و به طور حتم امسال، جهش تولید را شاهد خواهیم بود.

مخلص الائمه ادامه داد: از کارگران انتظار می رود با لحاظ شراط کلی کشور، بهره وری را افزایش دهند تا در یک چهارچوب علمی و مدیریت دقیق علمی باید شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: تامین منابع مالی، سرمایه در گردش و ثابت برای شرکت های نوپا و تسهیل در تبادلات ارزی و نیز بر عهده دولت است.

کد خبر 6093374

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران